רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, סיימה את חקירתה השנייה הערב (שני) במשרדי להב 433. נתניהו יצאה מהמשרדים לאחר חמש שעות וחצי של חקירה בפרשת מעונות ראש הממשלה. מהמשטרה נמסר כי ככל שתתקדם החקירה ואם יהיה צורך בכך, תידרש נתניהו להגיע להשלמת חקירה וכעת עדיין לא נקבע מועד נוסף.



כזכור, נתניהו נחקרה באזהרה ביום חמישי האחרון במשך יותר מחמש שעות, השיבה לשאלות החוקרים ומסרה את גרסתה בפרשת מעונות ראש הממשלה. היא הכחישה את החשדות נגדה ושוחררה לביתה. נתניהו, שכאמור נחקרה אז במשך כחמש שעות, במהלכן הכחישה את החשדות נגדה ושוחררה לביתה.



חקירת נתניהו מתמקדת בעיקר בעניין ריהוט הגן שנרכש עבור מעונות ראש הממשלה בירושלים והועבר על פי החשד, בהנחיית שרה נתניהו, לבית המשפחה בקיסריה. בחקירתה הסבירה נתניהו: "יש אישור בתקשי"ר להעביר ריהוט, כל עוד מדובר בריהוט המיועד לאירוח".


כמו כן, עסקה החקירה עסקה בחשמלאי אבי פחימה, חבר מרכז הליכוד ומקורבה של משפחת נתניהו, שהועסק במעון ראש הממשלה וכן במשכנה של המשפחה בקיסריה בניגוד לחוק, וזאת בהזמנתה של הגברת נתניהו, שלא על פי התקשי"ר והוראות החוק. בדוח מבקר המדינה נטען כי התעריפים שגבה פחימה היו גבוהים מאלו שביקש בהצעת המחיר שהעביר. כמו כן, עלה חשד שלפיו גם כאשר הופסקה עבודתו, נבחר קבלן אחר שהעסיק את פחימה. 
 

עושה במעון כבשלה


מני נפתלי, אב הבית במעון ראש הממשלה שהגיש את התלונה בפרשת מעונות ראש הממשלה, טען בעדותו כי נתניהו עשתה במעון כבשלה, והזמינה את החשמלאי גם בסופי שבוע ואפילו ביום הכיפורים. בחקירתה טענה כי מעולם לא הוציאה המחאות לפחימה: "אין לי קשר להמחאות, אני לא עוסקת בזה. יש אנשים שמנהלים את מעון ראש הממשלה".

מני נפתלי. צילום: יונתן זינדל. פלאש 90
מני נפתלי. צילום: יונתן זינדל. פלאש 90


נתניהו היתה אמורה להיחקר בנוגע לשני נושאים נוספים: מתנות שקיבלה ולא דיווחה עליהן כביכול, והתשלום למטפלת של אביה על חשבון משלם המסים, ועל כך השיבה: "אלה צ'קים של אבי המנוח, הכל שולם מכיסו הפרטי". נתניהו זומנה לחקירה לאחר לבטים ארוכים של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, וזאת חרף בקשה שהניחו על שולחנו סנ"צ ריטמן וראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) ניצב מני יצחקי, המנהלים את החקירה.