החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקדם הקמתו של יישוב דרוזי חדש בגליל התחתון, התקבלה בתמיהה בקרב העדה הדרוזית בישראל כשחבריה יוצאים היום (רביעי) בביקורת על ההחלטה השנויה במחלוקת, להקים ישוב חדש, במקום להרחיב היישובים הקיימים.



בן העדה הדרוזית והשר לשעבר, סאלח טריף, מתח ביקורת על ראש הממשלה ואמר כי "עם כל ההערכה שיש לנו לרה"מ על קבלת החלטה חשובה כזו, הקמת יישוב קטן של 400 יחידות בלבד אשר מרוחק מהסביבה הטבעית של הדרוזים היא החלטה מנותקת מהמציאות. במקום לטפל בהרחבת היישובים והתכניות מתאר שתקועות כבר 20 שנה, מתקבלת החלטה שאין בה מענה לאלפי זוגות צעירים מחוסרי דיור". לדבריו ההחלטה אינה מתמודדת עם שורשי הבעיות בעדה הדרוזית. "ההחלטה הזו כמוה כפלסטר הבא לכסות על הבעיה האמיתית שהיא מצב היישובים הקיימים".



טריף הדגיש כי ההחלטה להקים יישוב דרוזי חדש אינה עונה על צרכי העדה הזקוקה לחיזוק היישובים הקיימים. "במשך עשרות שנים דיברנו עם הרשויות על הקמת יישוב בגליל, בקרבת ריכוז היישובים הדרוזים או לחלופין, הרחבת היישובים הקיימים, לצערנו ההמלצה להקמת יישוב חדש לא מתחשבת במציאות שלנו. להקים יישוב דרוזי המנותק מריכוז היישובים הוא רעיון לא מוצלח ואין לו סיכוי להצליח", הוא הוסיף.