מה הציבור חושב על שרי הממשלה? סקר שנערך השבוע אחרי הפיגוע הקטלני בתל אביב ולפני לכידת המחבל נשאת מלחם, בנושא שביעות הרצון הכי מרוצה מתפקודם, חושף ממצאים מפתיעים. בראש הרשימה ששודרה הערב (שבת) בערוץ 2, עמד יעקב ליצמן שר הבריאות עם 56.1%. בפער קטן מאחוריו נמצא ישראל כץ שר התחבורה עם 50.5%, שחולק את מקומו עם משה (בוגי) יעלון שר הביטחון שגם הוא השיג 50.5%. איילת שקד ונפתלי בנט, שרי המשפטים והחינוך, השיגו 46.9% ו-45.5% בהתאמה.



אחד הפאנליסטים באולפן הכתיר את השרים ליצמן וכץ כ"כחלונים" החדשים, כיוון ששניהם סחפו אחריהם אחוזים גבוהים מהציבור ולהגדרתו פרצו את תקרת הזכוכית של המחנה הטבעי שלהם. 



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פותח את החמישייה השנייה עם 38%, מיד אחריו עומדת מירי רגב שרת התרבות עם 37.8%, ובצמוד אליה שר האוצר משה כחלון עם 37%. בתחתית הסקר נמצא בנימין נתניהו ראש הממשלה עם 32.1% ואחריו סוגר את העשירייה נמצא אריה דרעי שר הפריפריה עם 18.9%.



הפרשנים בפאנל שיבחו את כחלון, כיוון שלדבריהם נדיר ששר אוצר שנמצא באמצע הקדנציה יקבל כמות כזו של קולות. לגבי מיקומו של ראש הממשלה נאמר כי המעמד שלו בסקר כזה תלוי בהצלחתם של השרים ארדן וכחלון כיוון שהם עוסקים בנושאים שמהווים את עמודי התווך של חיי היומיום בארץ.