מספר שעות לאחר השרפה שפרצה אמש במשרדי ארגון "בצלם" בירושלים, ובארגון שומרים על זהירות בנוגע לסיבת ההצתה. כבר אתמול, עם ההשתלטות על האש, נמסר משירות הכיבוי וההצלה של הבירה כי נבדקים כל כיווני החקירה, ביניהם גם חשד להצתה. 



מנכ"ל הארגון, חגי אלעד, סיפר הבוקר (שני) בראיון לגל"צ על האירוע ואמר: "אנחנו כארגון גאים בהרבה מאוד היבטים של העבודה שלנו, וחלק מהם הם אמינות וזהירות. אני לא יודע מה קרה, לכן לא רוצה להיכנס לספקולציות, העובדות על מה שקרה שם יגיעו בהמשך".



על השרפה עצמה, סיפר אלעד: "לא היינו בבניין כשהאש פרצה, ובמזל לא היו פצועים או גרוע מזה חלילה. עדיין לא הגענו לבניין מסיבות בטיחות, אך אנשי כיבוי האש אמרו שהנזק כבד, הן למשרדי "בצלם" והן למשרדי "רשות העתיקות" שחולקים איתנו את אותה הקומה בבניין. הצילומים שהם צילמו במקום קשים ואין ספק שנגרם נזק כבד".



תחקיר עובדה: "לאיפה הגענו"?


כזכור, ארגון "בצלם" נמצא בימים האחרונים במוקד סערה תקשורתית בגלל תחקיר שפורסם בתוכנית "עובדה" בערוץ 2, שם תיאר פעיל השמאל עזרא נאווי בפני פעיל ימין שהתחזה לפעיל ארגון תעאיוש ובפני מצלמה הנסתרת, כיצד הסגיר סוחרי קרקעות פלסטינים לרשות הפלסטינית בידיעה שהם יעונו ויוצאו להורג, לכאורה. איש השטח של "בצלם" המוזכר בתחקיר "עובדה" הוא פלסטיני תושב הכפר ח'ירבת סוסיא, המנהל מאבק מתמיד בכוחות הצבא והמנהל האזרחי.



אלעד לא הגיב בצורה ישירה לפעיל של ארגונו שהופיע בתחקיר, ואמר הבוקר: "החלק המדאיג הוא לאיפה הגענו בחברה הישראלית, שזה נתפס כדבר סביר שאנשים מקימים שב"כ פרטי שיטפל בארגוני זכויות אדם".



כמו כן ביקר את התחקיר ואמר: "התרשמתי שזו שעת פריים טיים שהוקדשה לתוכן שיווקי. הציגו שם גוף דמוי שב"כ פרטי שהוקם כדי לטפל ב'תעאיוש', - זו חבורה אקטיביסטים שפועלים להגן ולעזור לאוכלוסיה פלסטינית, לא שמאל ובטח שלא קיצוני. לא הובא בשידור בדל ראיה למה שנטען. ראינו מסגור 'ג'יימס בונדי' של חדירה לתוך קבוצת פעילים כאילו מדובר בארגון מחבלים". על נאווי אמר: "ראינו בתחקיר אדם שמתהדר בזה שעשה דברים מזעזעים שאנו מסתייגים מהם. גם אם הוא רק התהדר אז הדברים - דוחים".