החקירה על השרפה שפרצה אמש במשרדי "בצלם" בירושלים, עדייו בראשיתה, וכל כיווני החקירה עדייו נבדקים, כולל החשד להצתה. רב סמל אריק, שהגיע עם צוות הכיבוי הראשון לבניין, סיפר הבוקר (שני) בראיון לגל"צ על מה שראה במקום: "כשהבנו שבבניין בו פרצה השרפה יש משרדים של 'בצלם', הייתה תחושה שצריך להגיע קודם כל לשם. הגענו ואכן הדלת להטה כתוצאה מהטמפרטורות במשרד. המשרד היה נעול ולא פרוץ".
שרפה במשרדי בצלם - מבט מבפנים

"התחלנו בפעולות הכיבוי, כשמסביבנו עשן סמיך וצפוף והטמפרטורות היו גבוהות. הריהוט, התקרה האקוסטית, הכל קרס. יש שם נזק אדיר", הוסיף אריק.  
מה יכול להיות שקרה שם? 
"אנחנו בשלבים האלה לא עוסקים בניתוח הזה. אנו מבצעים פעולות מאוד ספציפיות של אוורור ופתיחת חלונות וסריקה אחר לכודים, שבמזל לא התגלו. הגיעו חוקרים ממשטרת ישראל והם חברו יחד.  אני שוב אומר שהחלונות היו מוגפים והמשרדים היו נעולים ואני מאוד ממליץ להיזהר עם הקביעה של חשד להצתה, יש להמתין לתוצאות של חוקרי הדלקות שיבצעו את החקירות שלהם".
 

בארגון שומרים על זהירות


בארגון שומרים על זהירות בנוגע לסיבת ההצתה. כאמור, כבר אתמול, עם ההשתלטות על האש, נמסר משירות הכיבוי וההצלה של הבירה כי נבדקים כל כיווני החקירה, ביניהם גם חשד להצתה. מנכ"ל הארגון, חגי אלעד, סיפר הבוקר בראיון לגל"צ על האירוע ואמר: "אנחנו כארגון גאים בהרבה מאוד היבטים של העבודה שלנו, וחלק מהם הם אמינות וזהירות. אני לא יודע מה קרה, לכן לא רוצה להיכנס לספקולציות, העובדות על מה שקרה שם יגיעו בהמשך".

על השרפה עצמה, סיפר אלעד: "לא היינו בבניין כשהאש פרצה, ובמזל לא היו פצועים או גרוע מזה חלילה. עדיין לא הגענו לבניין מסיבות בטיחות, אך אנשי כיבוי האש אמרו שהנזק כבד, הן למשרדי "בצלם" והן למשרדי "רשות העתיקות" שחולקים איתנו את אותה הקומה בבניין. הצילומים שהם צילמו במקום קשים ואין ספק שנגרם נזק כבד".

השרפה במשרדי בצלם. צילום: דוברות כב"ה ירושלים


פעולות הכיבוי. צילום: כבאות והצלה ירושלים