הבחירות לראשות עיריית רמת השרון התנהלו במהלך היום (שלישי) בעצלתיים. בקלפיות נרשמה תנועה דלילה של מצביעים וחוצות העיר לא התמלאו בשלטי המתמודדים. "המאבק העיקרי היה בפייסבוק ולא ברחובות", הסביר מאיר, שעמד בסמוך למוקד קלפיות בבית הספר אוסישקין במרכז רמת השרון. רק בכניסה לבתי הספר, שם הוצבו קלפיות, הורגשה אווירת בחירות. המועמדים הציבו דוכנים עם חומרי הסברה. אך הדברים התנהלו בנינוחות והדי מערכת הבחירות החריפה שהתפתחה בשבוע האחרון ברשתות החברתיות, לא הגיעו לשטח.



הבחירות ברמת השרון התקיימו בצל פרישתו המאולצת של ראש העירייה לשעבר, איציק רוכברגר, שהורשע במרמה והפרת אמונים ובית המשפט קבע שבמעשיו יש קלון.



על התפקיד מתמודדים ארבעה מועמדים: ראש העירייה בפועל, שירה אבין, סגן ראש העירייה, יעקב קורצקי, אבירם גרובר ודוברת וייזר."אנחנו מתמקדים באיתור התומכים הפוטנציאליים והמרצתם להגיע ולהצביע", סיפר קורצקי, שפעיליו נראו עובדים בלהט רב ועם כל הלב למען בחירתו, "המסר שלי הוא חיובי ושל אחדות", הוא הוסיף.



גם פוליטיקאים מהמערכת הארצית עלו לרגל לרמת השרון. יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג הגיע למטה הבחירות של אבין והביע את תמיכתו במועמדותה. הם אף סיירו בצוותא בקלפיות בעיר. "אבין היא מנהיגה ושליחת ציבור מנוסה וערכית", הוא הסביר.



"כל קול עשוי לקבוע"


מועמדים אחרים הסתובבו בין הקלפיות וניסו לעורר את מערכת הבחירות. "כל קול עשוי לקבוע", העירה ליאור, הפעילה למען בחירתו של גרובר. פעיל נוסף אמר: "אין קשר בין הבחירות המקומיות לבחירות הארציות".



דובר עיריית רמת השרון, גונן אליאסי, הוצב ליום אחד כסדרן בכניסה למוקד הקלפיות בבית הספר אוסישקין. "אין חגיגיות יתר. זה לא כמו בבחירות רגילות", הוא העיר על רקע הנסיבות לקיומן של הבחירות המיוחדות לראשות העירייה, "הכל מתנהל בשטח ברוגע", הוא הוסיף.



בין המצביעים נראה גם המתופף של הזמר שלמה ארצי, מאיר ישראל, שהעיר על רקע האווירה הנינוחה: "הבחירות היו יותר באינטרנט מאשר כאן. כתושב העיר באתי להצביע".



הרב הראשי של רמת השרון, יעקב אדלשטיין, התייחס למערכת הבחירות שגלשה ליחסי דתיים-חילוניים: "רמת השרון עיר יפה וחיים בה בצוותא דתיים וחילוניים, חיים שקטים".



גם בשכונת מורשה היה רגוע יחסית, אבל שם נראו שלטי חוצות רבים יותר פעילים רבים שיצאו וחזרו מלווים במצביעים. "אחוזי ההצבעה כאן גבוהים יותר", העיר פעיל במטה קורצקי שעמד בפתח בית הספר "אורנים" בשכונה. "אבל אחרי הבחירות כולנו נהיה מאוחדים", הוא הדגיש.



השאלה המסקרנת אינה רק מי ייבחר לראשות עיריית רמת השרון, אלא האם כבר הערב אחד מהמועמדים יצליח לחצות את רף ה-40%. אם זה לא יקרה – יהיה סיבוב שני בין שני המתמודדים שיסיימו ראשונים.