בדיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדה לזכויות הילד בנושא אפליית ילדים על רקע משקל בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, אמרה יושבת ראש הוועדה: "שקילת תלמידים במערכת החינוך אינה רלוונטית למסגרת החינוכית. יש ערוצים אחרים לזיהוי וטיפול של מקרים חריגים ולא דרך שקילת הילדים מול כל הכיתה. אני דורשת ממשרד החינוך להוציא הנחיה ברורה שתחדד את הנהלים".



נציגת משרד החינוך שלומית כהן אמרה בתגובה, כי חל איסור לשקול תלמידים במסגרת בית ספרית. הדברים נאמרו לאחר שתלמידים סיפרו כי מדי שנה מגיעים לשקול אותם ולמדוד את גובהם וכי הדבר יוצר אצלם מתחים רבים ותחושת בושה.



איילת קלטר מארגון "עולם ומלאו" טענה בדיון כי "השמנפוביה היא ההומופוביה החדשה" ושבמסגרתה מתמודדים ילדים וילדות עגלגלים עם דימוי גוף בעייתי וביקורות מבית ומחוץ. "גם בבית שאמור להיות מקום מוגן ומכיל, הילדים הללו מתמודדים עם הערות כי ההורים חושבים שילדיהם העגלגלים מעידים על כישלונם כהורים וכמחנכים".



ח"כ שאשא-ביטון טענה כי "אנחנו שבויים בקונספט שלהיות שמן זה בעייתי, זו מחלה. עלינו לחדד בטיפול באלימות והעלבה את נושא ההצקה או ההתנכלות על רקע משקל כדי שהילדים יבינו שאין לזה מקום בחיים ובחברה שלנו".



ממשרד החינוך נמסר בדיון כי הכיוון הוא להוביל תכניות לחינוך לאורח חיים בריא ופעיל. לשאלת יו"ר הוועדה האם יש גם תכניות חינוכיות שנותנות במה למגוון הקיים של המשקלים וצורות הגוף, אמרה הנציגה כי "יכול להיות שצריך לחדד את הנושא יותר".



נציגת מועצת התלמידים והנוער הארצית יאנה מישייב, מסרה כי התלמידים לא נחשפים לתכניות שמטפלות בדימוי גוף בעייתי: "מדובר בבעיה נוראית שמציפה את בני ובנות הנוער בישראל", אמרה התלמידה. "מגיעים אלינו הרבה תלונות של תלמידים שעדיין נשקלים בבית הספר וזה מביך אותם".