פרשת רוני ריטמן ממשיכה להסתבך. אתמול שיגרה עו"ד אפרת נחמני־בר, פרקליטתה של המתלוננת נגד ניצב ריטמן, מכתב אל מפכ"ל המשטרה, שבו היא מבקשת ממנו לשקול מחדש את החלטתו להשיב את ריטמן לתפקידו כמפקד להב 433 וזאת לטענתה בהתייחס לחומרי החקירה שהגיעו לידיה, ובעיקרם הדברים שאמר ניצב ריטמן בחקירתו.



"הדברים חושפים את סולם הערכים המנחה אותו. סולם ערכים זה נוגד הן את הדין והן את הנורמות הציבוריות הנדרשות ממי שנושא בתפקיד כה בכיר ורגיש". לטענתה, מהדברים של ניצב ריטמן עולה כי מדובר בהיעדר הבנה יסודית ושורשית באשר לחוק מניעת הטרדה מינית.



עו"ד בר־נחמני, מבהירה כי מכתבה מקדים בעצם עתירה לבג"ץ באם המפכ"ל יחליט להתעלם מהבקשה או לדחות אותה. לטענתה בחודש נובמבר 2015 התלוננה רפ"ק מ' על הטרדות מיניות והתנכלויות, שלהן נפלה קורבן לכאורה, על ידי ניצב ריטמן כאשר היה מפקדה ולאחר מכן.



"חרף העובדה שישנם תימוכין חיצוניים אובייקטיביים למכביר לתלונת המוטרדת וחרף העובדה שניצב ריטמן הודה לכל הפחות בשישה מקומות שונים כי הוא יוצר הטרדה מינית סביבתית באופן שיטתי באמצעות מנהגו 'לתבל' ישיבות מקצועיות באמירות סקסיסטיות ושוביניסטיות, הוחלט להחזירו לתפקיד מפקד להב 433" כותבת עו"ד נחמני־בר.



לטענתה באחד המקרים אמר ניצב ריטמן למתלוננת: "מה הייתי עושה לך אם לא היית פקודה שלי" ולדברים לטענתה, ישנו עד אובייקטיבי. עוד היא מציינת כי במהלך חקירתו הודה ריטמן כי באירוע, שבמהלכו ניסה לכפות מגע על המתלוננת שתה אלכוהול ולאחר מכן נהג. לדבריו נהג באופן תקין כיוון שהיה בשליטה.


לסיכום מציינת פרקליטת המתלוננת כי במידה ובקשתה לבחון שנית את ההחלטה להחזיר את ניצב ריטמן לתפקידו תידחה, היא לא רואה מנוס מהגשת עתירה לבג"ץ בעניין זה.



עורכי הדין אייל כהן, אופיר סטרשנוב וירון לונדון, פרקליטיו של ניצב רוני ריטמן, מסרו בנוגע להתפתחויות, "אין תגובה".