הנשיא התשיעי שמעון פרס (92) השתחרר הבוקר (שלישי) מבית החולים "שיבא" לביתו, לאחר שעבר אירוע לבבי קל. בעת יציאתו מבית החולים אמר: "חמישה ימים מרתקים עברו עליי, שמח מאוד לשוב לעבודה, יש עבודה רבה, זאת היתה מטרת ההבראה. אני רוצה להודות לצוות הרופאים הנפלא וצוות האחיות שטיפלו בי, שהזכירו לי את הרוח של תל השומר לפיה כולם שווים, ושצריך לטפל באנשים ולא במחלה עצמה".

פרס הודה לרופאים שטיפלו בו: "קיבלתי את מיטב האיכות האישית והיכולת המודרנית ביותר בטיפול בלב. לו זה היה קורה במקום אחר או תקופה אחרת, אינני יודע מה היה קורה. אם למישהו קורה משהו, ממליץ לכם להגיע לתל השומר. רמה אנושית גבוהה מאוד ואנושית, טיפלו בי ופינקו אותי. אני מרגיש משופץ ומשופר. רציתי להמשיך לשרת את המדינה".

למרות השהייה בבית החולים, לפרס היה מה לומר על המצב הביטחוני והפיגוע בעתניאל: "אני רוצה להוסיף ולומר שראיתי מה שקרה בישראל, אילו יכולתי לחבק את הילדים הנפלאים של דפנה מאיר ז"ל, אישה נפלאה, ולאחל הבראה שלמה למיכל פרומן. אני יודע שישראל מרגשת וזה מרגש לשרת את המדינה. תודה לכם". 

לסיכום אמר כי "אני נרגש מאוד מהברכות, מדברי העידוד, מהטלפונים מכל הארץ, אזרחים ואזרחיות, זה מאוד ריגש אותי, האהבה הזאת, התמיכה הזאת. אני אסיר תודה מקרב לב, שהוא יותר משופר".

כזכור, פרס פונה בשבוע שעבר לבית החולים שיבא בעקבות לחצים בחזה. מהודעה מלשכתו נמסר אז כי הוא "הגיע לבית החולים לאחר שחש כאבים בחזה. הוא עבר צנתור לב במהלכו אובחן עורק מוצר, אשר הורחב בהצלחה". על הבקשה מפרס להשאר להשגחה אמר אז סגן מנהל בית החולים "שיבא", רפי ולדן, כי הנשיא התשיעי "מתמרמר אבל מקבל את הדין. מנוחה בשבילו זה סבל".

שמעון פרס עם רופאי בית החולים שיבא. צילום: אבשלום ששוני