יום ההתרמה השנתי של אגודת הסיוע לאוטיסטים אלו"ט, שחל היום (רביעי), עומד בסימן תוספת ניכרת של עובדים סוציאליים ייעודיים לסובלים מהמחלה. נוסף על כך, ייפתח בעתיד מסלול ייחודי ללימודי תואר ראשון המותאם לבעלי אוטיזם בדרגות שונות. 


מנתוני אלו"ט עולה, כי מדי שנה גדל שיעור האוטיסטים בישראל ב-20%, במספרים מדובר על כ־1,000 מקרים. עלייה ישנה גם בשיעור הילדים המאובחנים באוטיזם. 78% מכלל הסובלים מהלקות הם ילדים, בני נוער וצעירים עד גיל 24. על פי נתוני משרד הרווחה, בישראל מאובחנים כיום כ־12 אלף בני אדם הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי.

בקרוב ייפתח בישראל מסלול אקדמי לתואר ראשון, מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, עבור סטודנטים עם לקויות למידה מורכבות. במקביל, ייפתח מסלול נוסף לסטודנטים בעלי אוטיזם או תסמונת אספרגר. 


מדובר ביוזמה של בית אקשטיין בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה. הלימודים ימותגו כ"מכללת BE", ובשלב הראשון יוצעו מסלולי לימוד לתואר ראשון בכלכלה ובמדעי המחשב, בחינוך ובפסיכולוגיה וכן בפסיכולוגיה ובתקשורת. הלימודים יארכו כארבע שנים ויתקיימו בקמפוס בית אקשטיין שבגבעתיים. 

"פתיחת המכללה תיתן פתרון לאוכלוסייה שעד כה נמנעה ממנה האפשרות להגיע לתואר ראשון מלא ומוכר", מעריך ד"ר עפר זהבי, מנהל מחקר יישומי בבית אקשטיין.