אלפי משפחות הגיעו אתמול (שישי) למתחמי הנטיעות ומשתלות קק"ל ברחבי הארץ לקראת חג ט"ו בשבט שיחול ביום שני. בקק"ל מספרים כי לאחר שבשנה שעברה לא התקיימו נטיעות בשל שנת השמיטה, השנה במסגרת אירועי ט"ו בשבט ניטעו עד כה למעלה מחצי מיליון שתילים ברחבי הארץ, כשעיקר הנטיעות התקיימו בשטחים העירוניים, בלמעלה מ-180 רשויות מקומיות ובסיוע אלפי מוסדות חינוך ותנועות נוער. אירועי נטיעות מרכזיים התקיימו ביער צרעה במרכז וביער לביא בצפון וכן במשתלות קק"ל בצומת גולני, אשתאול וגילת. עקב מזג האוויר רוב אירועי ט"ו בשבט שתוכננו לחג עצמו בימי ראשון ושני בוטלו. 



כ-300 משפחות יתומי צהל הגיעו בשישי לטקס מרגש ונטיעות להנצחת הוריהם במסגרת פרויקט "יער החיים" ביער לביא. יו"ר קק"ל דני עטר, אמר באירוע: "הדרך הכי טובה להנציח את המתים היא לקדש את החיים. היער הזה שמנציח אנשים שהקריבו את חייהם למען המדינה מייצר חיים דרך הטבע. אני בטוח שהיער הזה יתמלא במטיילים, במשפחות ובילדים שיהנו ממנו ובכך יכבדו בצורה היפה ביותר את זכרם של הנופלים".



בפעילות אחרת אמר איתמר דרור, יערן גוש אשתאול: "המוני ילדים, בני נוער ומבוגרים הגיעו היום לנטוע איתנו. מחמם את הלב לראות את המשפחות נוטעות יחד ואת הילדים נחשפים למסרים של אהבת הארץ והשמירה על הסביבה. בשנים הקרובות אנחנו יערני קק"ל נדאג להשגיח ולשמור על חלקת היער הצעירה שניטעה היום עד להשתרשות העצים בקרקע והפיכתם ליער בוגר חזק ועצמאי".



מנהל משתלת קק"ל בצפון, היראוי אמארה, מסביר על הערך הסביבתי של הנטיעות: "השתילים נבחרו במיוחד לנטיעה עירונית, באופן שיבטיח חיסכון מירבי בצורך בהשקיה, צינון הטמפרטורה בערים ושיפור איכות החיים בסביבה האורבנית, לפי המלצתם של אגרונומי קק"ל, ובצירוף הוראות לתושבים ולתלמידים, לשתילה עצמאית ולהמשך טיפול בשתיל הרך".



יו"ר קק"ל, דני עטר, הוסיף: "בחג ט"ו בשבט אנו חוגגים את הקשר החזק בין האדם לטבע. מעבר לעובדה שנטיעות מסמלות את הקשר שלנו לאדמה, כל עץ חדש שניטע מהווה תרומה משמעותית לשמירה על הסביבה של כולנו. אנו נמשיך לקיים את מסורת ומצוות הנטיעות בארצנו ביחד עם הציבור הרחב".