האם שירות המוניות "אובר" המציע טרמפים בתשלום על ידי אזרחים יגיע גם לישראל? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה, ישראל כץ, התעמתו בנושא אתמול (ראשון), והיום גבי גזית שוחח בעניין ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם אברהם פריד, מנכ"ל ארגון הגג של בעלי המוניות ויו"ר ארגון מוניות השירות בישראל, שאמר: "ראש הממשלה שלי, שאני מעריץ אותו, אומר בואו נפריט כי הוא נפגש עם מנכ"ל 'אובר' בדאבוס. עם כל הכבוד, כבר הפרטת אותנו ב-97', יש היום 25 אלף מוניות. אנחנו מתפרנסים בקושי רב ובתחרות קשה מאוד. לכן יש עכשיו 'גט טקסי' ו'ריידר'. הוא רוצה להביא עוד מישהו מבחוץ? העלות שלנו היא 10 מיליארד שקל. בוא תוציא צ'ק, תחזיר לנו את ההשקעה שלנו ותעשה מה שאתה רוצה".



גזית התעניין לדעת מה הבעיה עם תחרות בענף המוניות, ופריד השיב: "ביבי נתניהו כראש ממשלה ב-97' כבר העמיד אותנו לתחרות, ומאז המדינה מוכרת זכויות ציבוריות לכל דורש. הגענו ל-25 אלף זכויות להפעלת מוניות, 50 אלף משפחות מתפרנסות מהן בקושי. אז עכשיו לבוא ולהפריט אותנו פעם נוספת, כשאנחנו ממילא על הפנים? אם הוא היה אומר תחרות פנימית נוספת - אז תפדל חביבי ביבי. אבל הוא רוצה ליצור מצב אחר לגמרי, והוא טועה בקטע הזה".



"הסיסמה הזו של הוזלה והוזלה והוזלה, כמה אנשים שגרים אתכם באותו בניין יסיעו אתכם?", שאל פריד, וענה: "100? 200? אלף? אלפיים? אז יסיעו. אבל יש פה סכנות אחרות, סכנות לאומיות שקיימות בישראל ולא בארצות הברית. שאותו אזרח שיירשם ב'אובר' הוא לא יעבור את כל הבדיקות שכל נהג המונית עובר, את ההכשרה, ושירות צבאי. הוא פשוט יירשם, אתה לא יודע איפה הוא גר, הוא ייקח אותך, ויחטוף אותך. זה לא אני אומר, זה שר התחבורה אומר, במקצועיות רבה מאוד. אם ביבי הוא רוצה להתנגח עם שר התחבורה שיתנגח איתו על דברים אחרים. שר התחבורה צודק, ולא בגלל שהוא מגן עלינו".



ערך: אסף נבו