הנגיף 'זיקה' שפוגע בעוברים ומקורו בברזיל, התגלה אצל שני נשאים בישראל. ד"ר סילביו פיטליק, מומחה למחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי רבין, סיפר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הוירוס הזה מוכר קרוב ל-70 שנה. היכולות החדשות שלו התגלו לאחרונה ולראשונה בברזיל. מה שמפחיד ומדאיג זה שאם אישה בהריון נדבקת בנגיף, העובר לא יפתח את מוחו, והתוצאה היא מוח קטן וגולגולת קטנה, וזו התמונה שכרגע מפחידה אנשים".

פיטליק הסביר כי "אצל אנשים שאינם נשים בהריון, ב-80% מהמקרים נוצר בגוף זיהום ללא מחלה. ב-20% מהמקרים מופיעה מעין שפעת עם כאבי פרקים ופריחה, וזה הכל. ברוב המקרים אדם נדבק ואפילו לא יודע, אין לו שום סימנים והוא לא מרגיש כלום. המחלה לאישה בהריון היא לא יותר קשה, אבל התוצאה לעובר היא מאוד מדאיגה".

גבי גזית שאל האם יכול להיות שהוא מחזיק כרגע את הנגיף בגופו ואיננו יודע, והד"ר פיטליק השיב: "זה לא סביר. ה'זיקה' מועבר על ידי עקיצה של יתוש ממין נקבה, כך לפי כל המקרים הידועים. היתוש עצמו נמצא בארץ, בכמויות לא גדולות, ריכוזו נמוך, כך שאותם וירוסים שהוא יכול להעביר לא אובחנו כלל בארץ. יכולה להיות הדבקה של הנגיף מאדם לאדם גם ללא עקיצה של היתוש. ידועים שני מקרים בהם החשד הוא הדבקה כתוצאה מפעילות מינית. קשה מאוד להוכיח שלא נעקצת על ידי יתוש, לכן יש פה סימן שאלה".

ערך: אסף נבו