חיפה בסערה: נתוני המחקר, שעדיין לא פורסם במלואו ולא ברור מתי יפורסם, אבל ממצאים ממנו יצאו החוצה, מעוררים תגובות שונות ומגוונות. בעירית חיפה למשל דוחים את מרבית הממצאים והטענות נגד התנהלות העירייה. באוניברסיטת חיפה שומרים על שתיקה מוזרה, בבית החולים רמב"ם אומרים כי אין אף רופא רציני שיתייחס לנתונים, אבל האזרחים יש לומר, בחלקם, נתקפו חרדה, ובחלקם מדברים על ממצאים שחוזרים על עצמם כל כמה שנים ואחרים טוענים כי אין צורך להיבהל מהנתונים. 
 
 
"אף רופא לא יתייחס לאמירות כלליות שאינן מגובות בעובדות", אמרו ברמב"ם. משיחות רקע שהתנהלו אתמול בבית החולים התברר כי הנתונים שפורסמו בחדשות ערוץ 2 אינם מוכרים לבית החולים ולמומחים הנוגעים בדבר. דנה רקוביץ, בת 37, שילדה לפני חמישה חודשים, אינה חוששת מהמחקר. "אני חוששת מה יקרה ביום הראשון שהוא ילך לגן. הילד שלי בריא תודה לאל, אני לא בונה על מחקרים שיגלו לי בעיות שאני לא רואה ואין כרגע לבן שלי". 
 
דני מקרית חיים, אבא לשני ילדים בני שלוש וחמש, אמר כי "אני באמת לא מבין מה זה ראש קטן. איך מודדים את זה. אני לא מבין מה המטרה של המחקר הזה, להכניס אנשים לפאניקה?. אני לא מבין מי מוציא חלקי מחקר. זה הביזיון. אם יש מחקר ומסקנותיו קשות, אז לא בטיפין טיפין. למה לחכות עוד חמש שנים שיהיה מאוחר מדי. אם יש חשש לחלות בסרטן ואם יש חשש לראש קטן ולרגל עקומה והשד יודע מה, שיגידו עכשיו ולא יחכו עם המחקר. ואם אין, אז שיפסיקו לשאוב מענקי מחקר על הגב של אזרחי חיפה והקריות".

 

"נשבות עד שיהיה פתרון לאומי כולל"
 

בעירית חיפה טענו כי הבהלה היא מוקדמת. "המצב בו גורמים מקצועיים נדרשים להתייחס להדלפות ולנתונים שמתפרסים בתקשורת עוד קודם שהם מובאים לאנשי המקצוע הוא אבסורד ומקומם ואין לנו כוונה לשתף עם זה פעולה.

ראש העיר יונה יהב מסר בתגובה: " עיריית חיפה היא היחידה הנלחמת נגד הרחבת בז״ן. בדיון שהיה בשבוע שעבר ובו השתתפתי באופן אישי, הופתעתי לשמוע את פקידי הממשלה מצביעים בעד הרחבת בז״ן במפרץ חיפה. אנחנו נלחמים על כך 24 שעות ביממה ואם ההחלטה להרחיב את בזן תתקבל נעתור לבג"צ ולא נוותר. אני באופן אישי סגרתי את בתי הזיקוק ובית המשפט הורה לפתוח אותם מחדש.  בכוונתי להמשיך להילחם על בריאותם של תושבי מרחב חיפה. מדובר על שליש מתושבי מדינת ישראל! מעכו וקריית אתא, מוצקין וביאליק ועד נשר וקריית טבעון". 

לטענת יהב, "הגיע הזמן שממשלת ישראל כולה תירתם לעניין ולא תטמון את ראשה בחול. לראשונה בתולדות חיפה יש תכנית לאומית ומתוקצבת ואני קורא  לראש הממשלה להפשיל שרוולים להביא להחלטת ממשלה בעניין התוכנית ולהחזירה למימדים התקציביים שיתנו מענה אמיתי לתושבי חיפה". 

יהב איים כי "אם יש סכנה ממשית לחיי הילדים שלנו נשבית את המשק הישראלי עד פתרון אמיתי לאומי כולל". הוא הבטיח כי "ממצאי סקר הביניים יפורסמו במועד ובכל השקיפות הנדרשת. כל אמירה אחרת הינה הטעיית הציבור".