התנגדות מפתיעה להקמת רחבת התפילה החדשה לנשים ולגברים בכותל המערבי. המופתי של ירושלים, שיח' מוחמד חוסיין, מגנה את החלטת הממשלה להקים מתחם חדש ברחבת הכותל, שטח שלדבריו שייך לוואקף שנכבש ב-1967.



המופתי הוסיף כי ההחלטה הישראלית היא "התקפה ברוטלית על הוואקף ועדות נוספת לתוקפנות הישראלית נגד המקומות הקדושים לאסלאם בניסיון לייהד את ירושלים".



חוסיין תקף את ישראל על כך שהיא מונעת את תיקון הטרסות בהר הבית ודורשת שהוואקף יקבל אישור לבצע את התיקון. הוא אמר שהליכים כאלה הם למעשה התערבות של ישראל בנושאים שקשורים למקומות הקדושים לאסלאם בירושלים.



אתמול קיבלה הממשלה החלטה היסטורית, לפיה תוקם רחבת תפילה חדשה בחלק הדרומי של רחבת הכותל, שבה יוכלו נשים וגברים להתפלל ביחד, כולל אלה השייכים לזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי, זאת על פי דרישת ארגון נשות הכותל, ולמרות התנגדות הסיעות החרדיות.  



על פי התכנית, אותה הגיש צוות בראשות מזכיר הממשלה לשעבר והיועץ המשפטי לממשלה החל מהיום, אביחי מנדלבליט, הרחבה החדשה שתוכשר בסמוך ל"קשת רובינסון" תהיה מיועדת למתפללים רפורמיים וקונסרבטיבים וכן לנשות הכותל ותתאפשר בה תפילה במתכונת פלורליסטית ושוויונית תוך כיבוד מנהגי הזרמים השונים ביהדות. לצורך כך, יבוצעו עבודות כדי להכשיר באזור הכותל הדרומי רחבת תפילה קבועה עבור מתפללים מהזרמים הלא-אורתודוקסיים.



עם קבלת ההחלטה, שהגיעה לאחר מאבק שנוהל למעלה משני עשורים על ידי ארגון "נשות הכותל", אומצו המלצותיו של הצוות המייעץ לסוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי, אשר החל לפעול במאי 2013. כחלק מהתכנית, אושר תקציב חד פעמי שיוקדש לצורך הכשרת רחבת התפילה הדרומית והסדרי הגישה לאתר הכותל המערבי בסך של 35 מיליוני שקלים, ויתוקצב בהרשאה להתחייבות בתקציב משרד ראש הממשלה בשנת 2016.