המחקר לפיו זיהום האוויר בחיפה גרם להולדת תינוקות עם ראש קטן מהממוצע ממשיך לזעזע את תושבי חיפה והמפרץ. ניסים משעל ורינה מצליח שוחחו היום (שלישי) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם ירון חנן, חבר מועצת העיר חיפה ופעיל סביבתי, שסיפר על בתו שנמצאת בהריון ועזבה את העיר: "אם אדם לא רוצה לגור פה זה בהחלט מפחיד. הצטערתי שהיא עזבה את חיפה אך אני גם שמח. היא לא תופעה יוצאת דופן. זוגות צעירים לא רוצים לגור פה. זה לא רק פרנסה ומגורים, זה קודם כל החיים, והשאלה אם אתה רוצה לגדל פה ילדים. עכשיו אתם מבינים למה אנחנו חוששים כבר הרבה שנים. אנחנו מזועזעים, כי כל פעם זה נשמע יותר מפחיד. אם באמת הנתונים האלה נכונים, כולם צריכים לברוח מפה, והציבור לא יכול להישאר אדיש".
"יש אצלנו במשפחה כאלה שחלו בסרטן, לשמחתי הם בטיפול ויצאו מזה, אבל אנחנו חוששים מאוד", סיפר חנן והוסיף: "אנחנו מדברים על נושא התחלואה הרבה שנים, מרגישים את זה היטב וזו גם שיחת היום בינינו, של כל מי שגר במפרץ. כל אחד מכיר מישהו שחלה. זו מכה, מכה שעוברת על האזור שלנו כבר הרבה שנים. מי שצריך לדאוג לנו זה ראשי הערים, שחלקם נעלמים ושותקים. כחבר מועצת העיר חיפה אני מתריע כל הזמן, אבל אנחנו כמו קול בודד באפלה".

 

 על התנהלות העירייה אמר: "עד היום מועצת העיר של יונה יהב שיתפה פעולה מצוין עם ההסתרה וההדחקה. כל ההצעות שלנו נדחו על הסף. יונה יהב הוא ספינולוג ידוע, שלא מנע את הקמת הפצחן המימני בבתי הזיקוק, מתקן חדש שהוקם לפני שנים ספורות. הוא שיתף עם זה פעולה. זה לא סוד שהאחים עופר, הטייקונים שהם בעלי המפעלים, יש להם שטיח אדום בלשכת ראש העיר הזה ולשכות ראשי הערים האחרות, כי הארנונה שהם משלמים שווה מאות מיליונים. יהב עומד בראש איגוד ערים חיפה, בניגוד עניינים. גם בכנסת וגם במשטרה הוצגו נתונים איך האיגוד הזה שמנטר את האוויר, מועל בתפקידו כבר שנים ממש ברמה של חשד לפלילים. יהב מתעקש להיות יו"ר האיגוד כי שם יש את כל הסמכויות".
על השרים כחולון וגבאי הוסיף חנן: "יש לנו שר חיפאי, קוראים לו משה כחלון, וקולו לא נשמע. הוא בכל צומת אפשרי, תמיד היה בצד הלא נכון של המתרס מבחינתנו. זו אכזבה אדירה שהשר שגר בכרמל ומכיר את האסון שקורה פה נמצא בצד הלא נכון של המאבק הסביבתי. הוא גם מינה את השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, שיצא לקמפיין תדמיתי מופרך ויקר, שמדבר על נתונים לא נכונים של ירידה בזיהום, וכל זה כדי לשפר את תדמית המפרץ. תפסיקו לטפל בתדמית ותתחילו לטפל במפרץ, במפעלים שם. תפסיקו ליחצן את המפעלים ותגנו על הסביבה והבריאות".