הסערה סביב מתווה הגז ממשיכה: בג"ץ דן הבוקר (רביעי) במספר עתירות נגד מתווה הגז. הדיון נערך בהרכב מורחב של חמישה שופטים: ג'ובראן, חיות, פוגלמן וסולברג, כשהוא מתנהל ברשות השופט אליקים רובינשטיין. העתירות הוגשו על ידי ח"כים ומספר ארגוני סביבה ביניהם התנועה לאיכות השלטון, אדם טבע ודין, והפורום הישראלי לאנרגיה. הטענה העיקרית היא כי השימוש בסעיף 52 נעשה שלא כדין שכן אין הצדקה מדינית בטחונית להפעלתו. טענה נוספת יוצאת נגד כך שהמתווה קובע את המדיניות לעשר השנים הבאות, וגורסת כי אינה חוקית. 



בתחילת הדיון בסוגיית מתווה הגז, השופטים הציעו להעביר את הצדקת המתווה לממשלה ולא לחברות הגז ובעקבות כך שר האנרגיה יובל שטייניץ והמשנה ליועמ"ש, אבי ליכט, יצאו להתייעצות. השופט פוגלמן העיר שבנושא שבדיון מימד הזמן הוא קריטי וצריך לקצר תהליכים.



כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם בחודש דצמבר על סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים בטענה שמתווה הגז בעל חשיבות בטחונית מדינית, וכי אלו שיקולים הגוברים על שיקולי התחרות. כזכור הממונה הקודם על ההגבלים, דייוויד גילה, סירב לאשר את המתווה בטענה שהוא פוגע בתחרות. שר הכלכלה דאז אריה דרעי סירב לעקוף את החלטת הממונה. אז, לאחר תרגילים פוליטיים שונים, התמנה נתניהו לשר הכלכלה וכך היה ביכולתו לחתום על הצו שעוקף את סמכות הממונה על ההגבלים. 



בעת שמתקיים הדיון, מחוץ לבית המשפט נערכת הפגנה נגד המתווה, זאת לאחר שערכו הבוקר שיירת מחאה בדרכם לירושלים.