הפגישה של חברי הכנסת חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובסאל גטאס מ"הרשימה המשותפת" עם משפחות המחבלים ממשיכה לעורר הדים. לאחר התגובות החריפות במערכת הפוליטית כעת גם בקרב בני משפחות נרצחי הפיגועים. הראשון להגיב היה מיכה אבני, בנו של ריצ'ארד לייקין, שנרצח בפיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב בירושלים, שזעם על כך שנפגשו עם אביו של בהא עליאן, המחבל שביצע את הפיגוע. 



אבני קרא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להסיר את חסינותם של חברי הכנסת שנפגשו עם קרובי רוצח אבי, ועם קרוביהם של רוצחים נוספים. "אני גם קורא למפכ"ל המשטרה לחקור אותם בעבירת הסתה. אם בגלל אמירה סקסיסטית, שאני כמובן מגנה בכל תוקף, פותחים בחקירה נגד חבר כנסת והוא מתבקש להתפטר, קל וחומר שצריך לפתוח בחקירה כנגד חברי כנסת שמעודדים ומשבחים מחבל שרצח מנהל בית ספר בפנסיה שהקדיש את כל חייו לחינוך ודו-קיום", אמר.



לדבריו, חשוב להבין כי למילים יש חשיבות, וכשמנהיגי ונבחרי הציבור של המגזר הערבי משתתפים בצערם ומקשיבים לסבלם של משפחות המחבלים, ואף קוראים לרוצח "שאהיד", זה עלול להסית את בוחריהם לבצע עבירות דומות. "הפגישה בכללותה מקוממת מאוד ורק מרחיקה אותנו מחלום דו-הקיום לו ייחל אבי במשך שנים כה רבות", אמר.



בתוך כך, חברי הכנסת קסניה סבטלובה ("המחנה הציוני") ואמיר אוחנה ("הליכוד") חברו יחדיו בתלונה לוועדת האתיקה של הכנסת בעקבות ביקור משפחות המחבלים. ח"כ סבטלובה מסרה כי "אני לא מסתפקת בגינוי ביקור משפחות המחבלים. הסיקור האוהד בתקשורת בערבית מראה כי מדובר בפעילות שפוגעת בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ואני, כרגיל, מעדיפה מעשים על דיבורים, ולכן הגשתי תלונה לוועדת האתיקה כנגד חברי מפלגת בל"ד מסיעת הרשימה המשותפת".



ח"כ אמיר אוחנה ("הליכוד") אמר כי "אין עוד שאלה לגבי הצד בו בחרו זחאלקה, זועבי וגטאס, המשמשים כסייעני טרור בכנסת ישראל. הבעיה היא לא בחוק - אשר קובע חד משמעית כי אדם שבמעשיו יש במפורש או במשתמע תמיכה במאבק מזוין במדינת ישראל לא יוכל להיבחר לכנסת. הבעיה היא בפרשנות בית המשפט העליון, שעד היום הופך פעם אחר פעם את החלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית ומאפשר התמודדותם. היתרון היחידי שיש בהימצאם בכנסת, הוא שאזרחי ישראל יודעים כך טוב יותר מה עמדותיהם של האנשים שבחרו בהם לכנסת - שכן כידוע הם לא נבחרו על ידי הנורווגים".