משרד הבריאות בברזיל אישר אתמול את החששות והכריז שחוקריו מצאו כי נגיף הזיקה יכול לעבור מאדם לאדם דרך מערכת הדם. קודם לכן הודיעו אנשי מגן דוד אדום בישראל כי לא יקבלו תרומות דם של מטיילים שביקרו בארצות המוגדרות כנגועות בנגיף הזיקה, רובן בדרום אמריקה, אלא רק 28 יום ויותר מיום חזרתם של התורמים לארץ. 



כזכור, מדובר בנגיף הפוגע בעוברים של אמהות הנושאות אותו וגורם לילודה של תינוקות בעלי ראש ומוח קטנים מהרגיל. במד"א אף שוקלים לאמץ את ההנחיה המחמירה של הצלב האדום בוושינגטון, שעל פיה יהיה מעקב אחר תורמים שביקרו במדינות נגועות גם לאחר שיאושר להם לתרום. כמו כן מצוין בהנחיה כי אם שבועיים לאחר מתן התרומה יתגלו סימנים כלשהם המרמזים על הידבקות של התורמים בנגיף, יושמדו מנות הדם שנלקחו מהם. במשרד הבריאות הישראלי חוששים מהעברת הנגיף דרך מנות הדם. 
 
ממשרד הבריאות בישראל נמסר עוד כי "שירותי בריאות הציבור מקיימים דיונים בנושא הזיקה עם אנשי מקצוע בתחומים שונים: אפידמיולוגיה, גינקולוגיה, מומחים לרפואת העובר, מומחים למחלות זיהומיות, רופאי ילדים, בנק הדם ומעבדות, במטרה לגבש הנחיות מפורטות להתייחסות לאנשים השבים מארצות אנדמיות הנגועות בזיקה. בימים הקרובים יעודכן חוזר שירותי בריאות הציבור ויעודכנו ההנחיות לציבור".
 

השלטונות בספרד הודיעו אמש כי שבע נשים ממחוזות שונים במדינה נתגלו כנשאיות של נגיף הזיקה, כשאחת מהן היא אישה בהריון. זהו הדיווח הראשון שנמסר עד כה על נשאי הנגיף באחת מארצות אירופה. מספרד נמסר כי כל הנשים שנדבקו ביקרו בתקופה האחרונה באחת ממדינות  מרכז ודרום אמריקה.