הזמר גבי שושן הלך הבוקר (שבת) לעולמו בגיל 66. הוא נמצא ללא רוח חיים בביתו בחולון. שושן, שלהיטיו "16 מלאו לנער" ו"בראשית" הם חלק מהפסקול הישראלי משנות ה-70 נולד בשנת 1950 במרוקו, ומוכר לקהל הישראלי מסרטים כמו "השוטר אזולאי" ו"קזבלן" בהם השתתף, וכן מתפקידו במחזמר. "שיער". אחיינו של שושן, גיא שושן, מסר: "על פי דוח הנתיחה של המכון הפתולוגי לרפואה משפטית ( אבו כביר) גבי ניפטר מדום לב כשישן, לא נמצאו שרידי סמים בגופו".



שושן נולד בקזבלנקה שבמרוקו, וב-1955 עלה לישראל. משפחתו התיישבה במעברת אופקים וב-1961 עברה למחנה ישראל, בסמוך ללוד. כבר בגיל צעיר נמשך שושן למוזיקת הפופ ובמיוחד לקליף ריצ'רד. הוא הצטרף ב-1965 ללהקת "הגולדפינגרז" יחד עם הזמר ניסים סרוסי. ב-1968 עבר שושן אל להקת "השוקולדה", איתה שר בפסקול הסרט "לופו" ובמחזמר "שיער", שהפך אותו לכוכב. לאחר שעזב את "השוקולדה", שיחק שושן בסרטים "השוטר אזולאי" ו"קזבלן", השתתף במחזמר "אני שאיש לא מכיר" והקליט כסולן את השירים "רגע שקט" ו"אני לא יודע". ב-1971 הצטרף ללהקת אחרית הימים, בה היה חבר עד להתפרקותה כעבור שנה.


 


במחזמר "אני שאיש לא מכיר" הכיר שושן את קובי אשרת, עמו החל לעבוד על אלבום הסולו הראשון שלו, "נער שחור עיניים", שיצא ב-1973. הלהיט מתוכו, "שש עשרה מלאו לנער", נתן דחיפה רצינית לקריירה שלו. כתוצאה מהתלבטותו של שושן בין השתלבות במוזיקה העברית לבין המשך הכיוון הפופי של להקות הקצב שממנו צמח, חצי מהאלבום היה בעברית וחציו באנגלית. להיט נוסף באלבום היה "בראשית", שבוצע במקור על ידי אבישי אביבי בשם "תנו ללכת".
 
אלבומו השני, "שירים שאהבנו", היה כולו בעברית. נכללו בו הקלאסיקה שכתבה נעמי שמר "לילה בחוף אכזיב", "להשתטות לפעמים" ושירים מקוריים כ"ילדה קטנה".
 
 
באמצע שנות ה-70 נסע שושן לנסות את מזלו בארצות הברית ושהה שם כעשר שנים. הוא הופיע בפני יהודים בשירי ארץ ישראל, שיחק בסרטים ופרסומות והקים הרכב בשם "זברה". בסוף 1984 חזר שושן לישראל, ומאז הקליט שירים רבים כגון "הולך לי לאיבוד", "רק אלייך", "תקופות", אותו הלחין בעצמו, "על המזח", שכתב אהוד בנאי, ועוד.
 
ב-1989 עבד שושן עם ארקדי דוכין על אלבום שלם שבסוף נגנז ורק שיר אחד מתוכו יצא, ב-1990. במקביל, המשיך שושן להופיע בשירה, הקליט את השיר "לך לעזאזל" וכן שיחק בסרטים ובתוכניות טלוויזיה. ב-1993 הקליט שושן להצגה "הקאמבק של גבי שושן" שיר המשך ל"שש עשרה מלאו לנער" הנקרא "שובו של הנער".
 
ב-1998 סיכם שושן 25 שנות פעילות כסולן באלבום האוסף "16+1" (שכשמו הוא יש בו 16 שירים ועוד אחד, למעשה 17), ופתח סיבוב הופעות נוסף עם שיר שכתב והלחין יוסי פרץ: "אל תוך הלילה".
 
ב-2003 יצאו שושן, שרי ועוזי פוקס במופע קאמבק משותף, שכלל את להיטיהם השונים, כמו גם חידושים ללהיטים של אחרים. המופע זכה להצלחה רבה. בשנה זו הוציא שושן אוסף כפול בחברת NMC בסדרת "NMC גולד". ב-2005 יצא אלבומו האחרון, "בחושך ובאור", שכלל שירים כ-"קו 5" ועוד. בראיון שהעניק בשנה שעברה למעריב אמר: "לפעמים אני לא מבין מה בכלל אני עושה על במות".