שיפור במצבה של שלומית גונן, מקיבוץ משמר הנגב שנפצעה היום (שבת) באירוע הדקירה ברהט. מבית החולים סורוקה דווח שגונן, בת 65, נפצעה בצווארה ובאוזנה. לאחר טיפול ראשוני בחדר הטראומה הועברה לאשפוז ולהמשך טיפול במחלקה לכירורגיה פלסטית. מצבה מוגדר כעת קל. האירוע קרה היום (שבת) ליד סניף "פיצה האט" בכניסה לשכונה 24 בעיר הבדואית. האישה נדקרה על ידי נער ערבי שנמלט מהמקום. 



מן המשטרה נמסר כי האירוע הוא ככל הנראה על רקע לאומני. כוחות גדולים של משטרה עורכים סריקות לאיתור הדוקר ובמקביל הוקמו מחסומים באזור.


עדי ראייה סיפרו ל"מעריב", כי "ראינו נער פלסטיני מהשטחים, כנראה שוהה בלתי חוקי, שדקר את האישה ונמלט. מיד הזעקנו אמבולנס כדי לטפל בה. זה היה סמוך לפיצה האט בכניסה לשכונה 24 בעיר".סאלם, עד ראיה לאירוע, סיפר בראיון לגלי צה"ל: "היינו בחנות בשר וראינו שוהה בלתי חוקי עם חולצה אדומה וכובע. הוא הוציא סכין והתחיל לדקור יהודייה שבאה לקניות פה, רצנו אליו אבל הוא ברח לשוק. המשטרה הגיעה תוך עשר דקות". 

דובר עיריית רהט, מרזוק אל-כתנאני, מסר כי עיריית רהט ממתינה לחקירת המשטרה. הוא הדגיש, כי "כל הסימנים מצביעים על כך, שהדוקר הוא פלסטיני מהשטחים, ולא תושב העיר".




פאראמדיק מד"א גיל אססקביץ שטיפל בפצועה סיפר: "ראינו אישה כבת 65 בהכרה מלאה. היא התהלכה ובני משפחתה הגישו לה סיוע ראשוני. העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ ותוך פינוי לבית החולים הענקנו לה טיפול ראשוני כשהיא במצב בינוני ויציב. היא סיפרה לנו שערכה קניות עם בני משפחתה בשוק".

סיגל מורן, ראש מועצת בני שמעון השכנה לרהט, אמרה בתגובה לדקירה: "אני רואה בחומרה רבה את המעשה ומאחלת החלמה מהירה לשלומית גונן שנפצעה באירוע. אני בטוחה שרשויות החוק ימצו את הדין עם המחבל שניסה לרצוח תושבת שלנו, פשוטן כמשמעו, אך באותה נשימה מבקשת לציין כי אף מפגע - מתועב ככל שיהיה - לא יצליח לפגום ביחסי השכנות המצויינים שלנו עם רהט ותושביה, שללא ספק כועסים וכואבים כמוני את המקרה"

בהצהרה משותפת עם ראש עיריית רהט, טלאל אל-קרינאוי, אמרו השניים: "לא נאפשר למפגע מתועב לפגוע ביחסי השכנות ושיתופי הפעולה בינינו. אנו כואבים את המקרה ואנו בטוחים שרשויות החוק יטפלו במפגע כמצופה. עיריית רהט ומועצת בני שמעון ימשיכו לפעול למען התושבים בפרט והנגב בכלל תוך שיתוף פעולה והבנה הדדית מתמדת".