מודעת פרסום בעלת ניחוח גזעני מובהק שהופצה בימים האחרונים מעוררת את חמתם של אנשי "תמורה - המרכז המשפטי למניעת אפלייה" ושל "המטה למאבק בגזענות" שפנו היום (ראשון) לנציבת שוויון הזדמנויות בעבודה של משרד הכלכלה במחוז תל אביב מתוך מטרה שיינקטו צעדים כלפי מפיציה.  

במודעה מוצעות להעסקה עובדות משק בית זרות בעלות אישור עבודה תחת "מחירון", בו נכתב כי עלות העסקת עובדת זרה ממוצא מזרח אירופאי הינה 52 שקלים, לעומת עלות העסקת עובדת זרה ממוצא אפריקאי שעומדת על 49 שקלים. אנשי תמורה והמטה למאבק בגזענות מבקשים ממשרד הכלכלה לבחון גם "האם העובדות המועסקות במקום העבודה המפוקפק המציג עצמו במודעה, סובלות בעצמן מאפלייה וגזענות, כפי שהדבר בא לידי ביטוי במודעה". 
"מדוע יש הבדל בעלות על פי מוצאה של העובדת? האם עובדת זרה ממזרח אירופאי טובה יותר מעובדת זרה ממוצא אפריקאי רק בשל המוצא שלה ומדוע בכלל יש צורך להבחין בעובדות זרות לפי המוצא שלהן?" אומרים בשני הארגונים. "כל השיח שמלווה את המודעה הזאת, הינו שיח גזעני ומפלה שפוגע בכל כך הרבה קבוצות אוכלוסיה בהינף יד. גזענות בתוך גזענות בתוך גזענות".

עו"ד אפרת פודם, מנהלת מרכז תמורה, מוסיפה: "פרסום מודעות מפלות ופוגעניות, אשר מדירות  חלקים נרחבים מהאוכלוסייה ומנוסחות בשפה מחפיצה ופוגענית, מנוגדות לחוק ופוגעות במרקם החיים המשותפים. לשוק העבודה כוח עצום בגישור על פערים, ביכולתו לשמש נקודת מפגש חשובה ומקרבת בין הקבוצות השונות. מצער כי כוחו הרב מנותב ליצירת מחלוקות והסתה. הפנינו את המודעה הפסולה לטיפול נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, ואנו נעקוב אחר המשך הטיפול".  

עו"ד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, אומר: "אנו נלחמים בגזענות מזה זמן רב ומעולם לא ראיתי הודעה או מודעה כל כך מבזה ומשפילה שמכניסה תחת כנפיה רבדים שונים ורבים של גזענות. כל כך הרבה אוכלוסיות נפגעות מידי יום בישראל מגזענות והמודעה הזאת מסמלת בצורה קיצונית עד כמה בעייתי השיח במדינת ישראל. שיח שבמקרה זה גם בא לידי ביטוי בסוגים שונים של אפליה בוטה בתחום התעסוקה".