"צל של אמת: מי רצח את תאיר ראדה?" היא סדרה דוקומנטרית חדשה שעוסקת ברצח הילדה בת ה-13 תאיר ראדה ז"ל, שנמצאה לפני עשור ללא רוח חיים בתא השירותים בבית ספרה שביישוב קצרין. למרות שבחודש דצמבר האחרון קבע בית המשפט העליון כי רומן זדורוב, שעבד כאיש תחזוקה בבית הספר, אשם ברצח של תאיר, נשמעו ספקות לגבי היותו הרוצח בקרב הציבור והתקיים דיון נרחב אודות "הסיפור האמיתי" מאחורי הרצח.



במאי הסדרה, יותם גנדלמן וארי פינס, יחד עם המפיקה מיקה תימור, החלו את התיעוד לפני שלוש שנים, במטרה להגיע לאמת שמאחורי הפרשה. היוצרים מציגים בסדרה שלושה סיפורים שהתפתחו סביב פרשת הרצח, ומראיינים דמויות מפתח בפרשה, ביניהן הוריה של תאיר ז"ל, בני משפחת זדורוב, שוטרים, פרקליטים, סנגורים, רופאים משפטיים, חוקרים פרטיים, חברותיה של תאיר וכל מי שהייתה לו יד ורגל בתיק. סביב הסדרה נשאלת השאלה מי מבין המרואיינים מספר את הסיפור האמיתי.



"נותנים לצופים להחליט בעצמם"


"עד עכשיו הציבור נחשף לפרשה רק דרך כתבות חדשותיות, שרובן הונעו על ידי אג'נדה מסוימת והיו נגועות בדיסאינפורמציה ובמניפולציות. בסדרה שלנו אנו מביאים את כל הצדדים בפרשה, כולל גילויים חדשים ומפתיעים שטרם נשמעו, ונותנים לצופים להחליט בעצמם. מעבר לתחקיר המעמיק, שמנו דגש גם על המימד הקולנועי של הסדרה, על מנת להביא לצופה הישראלי חווית צפייה שלמה ומהודקת", סיפרו יוצרי הסדרה, ארי פינס ויותם גנדלמן.



מנכ"לית הערוץ רינת קליין, אמרה על הסדרה שתעלה בחודש מרץ, כי מדובר ב"סטנדרט חדש של עשייה קולנועית לתחום סדרות הדוקו שהפכו את הז'אנר לתופעה בינלאומית". הפרויקט, שיוצג בארבעה פרקים ויעלה לשידור בחודש מרץ הקרוב בערוץ 8 ב-HOT, צולם והופק בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה.



זדורוב שהורשע ברצח. הגילויים החדשים בסדרה ישנו את התמונה? צילום: חמד אלמקת