סיפור מרגש מאוד התגלה היום (ראשון) והראה, שוב, את שותפות הגורל שמרגישים הרבה מאזרחי המדינה. בזמן בו מתאבלת משפחתה של הדר כהן ז"ל, שנרצחה בפיגוע שאירע ביום חמישי האחרון, החליטה משפחה אחת, שחגגה שמחה ואושר בסוף השבוע, להנציח את שמה בדמות חיים חדשים, בשמה של התינוקת החדשה שנולדה להם.



כזכור הדר ז"ל נרצחה בזמן שסיכלה פגיעה גדולה יותר באזרחים, כשהצליחה, ביחד עם חברתה,  למנוע את תוכניתם של שלושה מחבלים אשר הגיעו מג'נין אל שער שכם בירושלים במטרה לבצע פיגוע גדול. הדר, אשר פונתה במצב אנוש מהמקום, נפטרה לאחר מכן מפצעיה, אך הצליחה לרגש בסיפור הגבורה שלה את אריה ארבוס ואישתו. השניים, אשר סיפרו כי התכוונו לקרוא לבתם תאיר, החליטו בסופו של דבר להוסיף לשמה את שמה של הדר ז"ל, וכתבו דברי הספד מרגשים משלהם בדף הפייסבוק.



"הנולדת לימים חשוכים, חפצה להאיר מחשכים, אח, מאין יימצא כוח להאיר באפס כוח ?!?

בימים בהם נרפה בימים בהם לדבורה ויהודית נחכה..
אולם גם בימים בהם ההוד נסתר- בת ישראל מתבוססת בהדר.
את כאב המשבר- ירפא השבר, בעת האור נעדר- מאירה את אותנו בהדר.

האב הסביר וכתב כי "הדר- ישר בלידה רצינו לקרוא לה 'תאיר', אבל לא היה לאור מקור כוח. לאחר ששמענו על מעשך מצאנו מקור לאור. מעט נשים זכו להשתתף בהצלת ישראל כמותך, בעוז ובהדר. מקום נפילתך בשערי ירושלים הפונים שכמה, הגדילו את זיקתנו אליך. בשבת מברכים 'אדר' מצאנו את את מקור האור, את הדר, אותך. מוקירים ומציינים את זכרך אריה, רוחמה, ראשית, אמנה, בניה ותאיר-הדר ארבוס, אלון מורה - שכם".

 "הדר, אני מצדיע לך" 


כזכור, למעלה מאלף בני משפחה, חברים, לוחמים ולוחמות ממג"ב ושוטרים ליוו את רש"ט הדר כהן, בת ה-19, למנוחת עולמים. קולות השבר והזעקות הדהדו בבית העלמין הקטן ביהוד, שם נטמנה הדר בחלקה הצבאית: "איך אני אמור להיפרד ממך? היית גיבורה, אני גאה בך, אני מצדיע לך", אמר אביה, עופר, בדברי פרידה שנשא מעל קבר בתו. 

"כולם אומרים שהיית גיבורה אמיתית, שהצלת הרבה אנשים בגופך ובנשמתך, אבל אף אחד לא מכיר את הדרי שלי, מלאת חום, שובבות, שמחת חיים", אמר עוד האב בקול שבור.
אחותה, מור, אמרה בבכי: "את מודל החיקוי שלנו, כל מה שאומר עלייך יתגמד. איך מגיבים כששומעים את הדפיקות הארורות בדלת? את היית האור שלנו. חסמת בגופך את המחבלים הארורים. כמה שנאת חינם אפשר? בבקשה תפסיקו. עם ישראל עמד מול עינייך, גיבורה שלנו. כולם גאים בך ולא מאמינים. הפכת מגיבורה שלנו לגיבורה של כל עם ישראל. ניפגש בסוף. אני מצדיעה לך. "עם ישראל עמד מול עינייך, היה אכפת לך. כולנו גאים בך".
 

ויקרא שמה בישראל 'תאיר-הדר'הנולדת לימים חשוכיםחפצה להאיר מחשכים,אח, מאין יימצא כוחלהאיר באפס כוח ?!?בימים בהם נרפה...

Posted by ‎אריה ארבוס‎ on Sunday, February 7, 2016