עימות חריף:שמחה גולדין, אביו של הדר שנפל במבצע "צוק איתן" וגופתו נחטפה על ידי חמאס, התראיין הבוקר (שני) אצל ניב רסקין בגלי צה"ל. מטרת הראיון הייתה לדבר על פגישותיו בארצות הברית בנושא החזרת הגופות, שם הוא שוהה כעת, אך בעיצומה של השיחה הוא עומת עם רזי ברקאי שראיין אתמול בתכניתו את גלעד ארדן, השר לביטחון הפנים ודיבר על משפחות שכולות ישראליות לעומת משפחות שכולות של מחבלים פלסטיניים.



גולדין פתח ואמר כי "גופת הדר נחטפה ומוחזקת על ידי החמאס יחד עם גופת אורון שאול ואנחנו בשליחות חשובה להחזיר אותם לקבר ישראל". הוא הסביר כי "משום שהדר נהרג בזמן הפסקת אש, הוא למעשה חלל של הפסקת אש בינלאומית עליה אחראים מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ומזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, אז אנחנו בשליחות ומשתדלים להיפגש עם כמה שיותר גורמים, עם סנטורים בבית המחוקקים ובאו"ם".



עוד הוא אמר כי "כדי להדגיש את ההבדל בהתנהגות שלנו ושל החמאס, של האויב ובמיוחד עכשיו, אנחנו מנסים להדגיש כי בזמן שהעולם הערבי מבקש מחוות הומניות בעזה, את חוסר ההומנייות שלהם בהחזקת הגופות של הדר ואורון".



"לא האמנו". שמחה גולדין. צילום: אריאל בשור
"לא האמנו". שמחה גולדין. צילום: אריאל בשור



"מקווה שישנת טוב בלילה"


רסקין אמר שהוא חייב להתייחס לדברי ברקאי וגולדין ענה לו כי "הגיעו אליי אמירות על מה שרזי ברקאי אמר ואני ואשתי לא האמנו לזה ושמענו את ההקלטה". רסקין העלה על הקו את ברקאי וגולדין אמר לו: "אני מקווה שישנת טוב הלילה".



ברקאי ניסה להסביר על מה הייתה השיחה והדגיש כי "ברגע שמדובר במשפחות שכולות אני מוריד את הכובע". גולדין ענה לו בכעס כי "מה שאמרת היה נורא ואיום". כשברקאי ניסה להסביר שוב את דבריו, גולדין אמר: "אתה רוצה שאני אתייחס למה שאמרת או שאתה רוצה עכשיו להסביר לי מה אמרת?", "קדימה", אמר ברקאי.



"מדובר בהתבטאות לא מוצלחת". ברקאי. צילום: פלאש 90
"מדובר בהתבטאות לא מוצלחת". ברקאי. צילום: פלאש 90



"אנחנו נמצאים פה במאבק להוכיח לכל העולם שיש הבדלים עצומים בינינו לבין אויבנו ובגלי צה"ל אתה משווה בין משפחת שאול וגולדין לבין משפחות של רוצחים טרוריסטים. אי אפשר להבין את זה אחרת. אני מציע שלפחות מולי אל תנסה להצדיק את זה", אמר גולדין.



ברקאי המשיך בניסיונו להסביר את השיחה ואמר: "השיחה עם גלעד ארדן נגעה בשני היבטים - ההיבט הפרקטי של אחסון גוויות, האם זה עוזר להרתיע פלסטינים" וגולדין קטע את דבריו ואמר: "אתה מסביר לי את ההגיון בשיחה, אתה מסביר לי על מה דיברתם ואני מתייחס למה אמרת".



"השיחה לא נגעה בהשוואה בין הדר וחיילים אחרים למחבלים פלסטינים", אמר ברקאי, "אלא רק מבחינת התחושה של האם השכולה, אני חושב שאין הבדל".



"חיילי צה"ל צריכים להחליט אם להמשיך להאזין לתכנית שלך"


"אתה משווה בין רגשות האם השכולה בישראל לאימהות פלסטיניות, אני מאוד שמח שאתה אומר את זה בקולך. חיילי צה"ל צריכים להחליט אם הם צריכים להמשיך להקשיב לתחנה כשאתה מדבר", אמר בתגובה גולדין.



"אם הדברים פגעו, אז מדובר בהתבטאות לא מוצלחת", ניסה ברקאי להתנצל והוסיף שההתבטאות הובנה שלא כהלכה.



"שנים אתה מדבר בגלי צה"ל, אי אפשר להגיד דברים כאלה וההתנצלות היא לא בינינו, אלא מול כל המדינה, מול חיילי צה"ל. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?", המשיך גולדין.



רסקין ניסה להרגיע את הדיון ובתגובה ענה לו גולדין: "ניב אתה לא מכיר אותי, אני רציתי לשמוע באוזניי ועכשיו רזי חזר על זה. אני גם לא התכוונתי לדבר איתו, התכוונתי לדבר איתך, הכנסתם אותו יפה מאוד. הוא התנצל אבל לדעתי לא בלב מלא. לדעתי זה חמור מאוד ואני חושב שאף משפחה שכולה לא יכולה לקבל את הדברים האלה וחמור מזה גם חיילי צה"ל. חיילי צה"ל נמצאים עכשיו מול האויב, הילדים שלך ושל רזי ברקאי יכולים להיחטף על ידי החמאס ואשתו ואשתך יכולים להיות במצב שלי ושל אשתי.