לקראת השביתה הכללית ברשויות המקומיות: החל מחצות יושבתו כל מחלקות התברואה ויופסק פינוי האשפה ברשויות ומבוקר יום רביעי יצטרפו יתר המחלקות ויופסקו כלל השירותים המוניציפליים ברחבי הארץ, למעט עובדי החינוך המיוחד.



במסגרת השביתה הגדולה, שתקיף כמאה אלף עובדים בכל הארץ, ישבתו בין היתר הסייעות בגנים, עובדי הוועדות לתכנון ובניה, עובדי המועצות הדתיות, מחלקות הרווחה, אבות הבית ומזכירות בתי הספר, לא יינתנו קנסות חנייה ויופסקו שירותים נוספים. בתי החולים העירוניים "איכילוב" בתל אביב ו"בני ציון" בחיפה יפעלו במתכונת שבת. במקביל לפתיחת השביתה ברשויות המקומיות, בהסתדרות נערכים להרחבת הצעדים הארגוניים למקומות עבודה נוספים.



כמו כן, הסתדרות הגננות הוציאה הנחיה גורפת לכלל הגננות בארץ כי אין לאפשר להורים להחליף את הסייעות בגני ילדים במהלך השביתה. זאת גם לאור ניסיונות עבר. במסגרת זו, ההנחיה לגננות היא להגיע לגנים אך לא לקבל ילדים ללא סייעות.



כזכור, הרקע לשביתה נעוץ בהנחייתו של אגף השכר במרכז השלטון המקומי שלא לשלם לעובדים את המענק החד פעמי, עליו סוכם בהסכם המסגרת שנחתם לאחרונה מול האוצר. הרשויות המקומיות הודיעו כי לא יכבדו את ההסכם, שכן "לא צירפו את חתימתן עליו" ובשלב הראשון לא ישלמו לעובדים את המענק החד פעמי בגובה 1,000 שקל.



יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "בשנתיים האחרונות ההסתדרות הוכיחה, פעם אחרי פעם, כי בסוף ניתן להסתדר גם בלי שביתה. נהגנו באחריות וכך גם נמשיך אך לא נאפשר מצב שבו הסכם המסגרת לא ישולם במלואו לעובדי הרשויות המקומיות. כולי תקווה שהשלטון המקומי יתעשת וימנע את העמקת המשבר".



יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף: "אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לקראת שביתה כללית - שביתה שתקיף את כל שירותי העיריות במדינת ישראל. שיהיה ברור, לא אאפשר לשום גורם להפוך את מאה אלף עובדי הרשויות לבני ערובה. האפשרות היחידה להימנע מהשביתה הגדולה נמצאת כעת בידי ראשי הרשויות ואני קורא להם להבין את גודל השעה ולהפגין אחריות. ניתן עוד היום לסכם בין השלטון המקומי והאוצר את אופן התגמול על בסיס ההסכמים הקודמים״.