ח"כ ג'מאל זחלאקה התייחס היום (שני) בראיון לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" לסערה שנוצרה בעקבות הפגישה שלו ושל חברי מפלגתו בל"ד עם משפחות מחבלים שביצעו פיגועים בישראל. "92% מהציבור נגדכם, 57% רוצים לסלק אתכם מהכנסת", אמר לו משעל, וזחאלקה ענה: "הם מושפעים מהדמגוגיה של נתניהו שעלה לפודיום שלו, ואמר שהלכנו לנחם אבלים ותומכים בטרור, וכולם כמו מקהלה. זו תרבות של עדר. הם מושפעים גם מהגמדים של מרצ. אנחנו עשינו מעשה אנושי ממדרגה ראשונה - מגעים להשבת גופות, דבר שאפילו השר לביטחון פנים אמר אתמול שהוא לגיטימי. על פי החלטת בג"צ, קבורה מהירה היא זכות יסוד של כל אדם באשר הוא אדם. יש פסוק שאומר: 'לא תתלה נבלתו על העץ, כי קבור תקברנו ביום ההוא'. רוב אלה שמתנגדים לנו תומכים בהחזרת הגופות".



היועץ המשפטי לממשלה הורה למשטרה לפתוח בבדיקה, ציין משעל, וזחאלקה השיב: "אין כאן שום עברה פלילית. שרה נתניהו יותר קרובה לעבירה פלילית מאיתנו". על החוק שיזם נתניהו להדחתם של הח"כים הערבים אמר זחאלקה: "זה סילוף של תוצאת בחירות, לא קביל ואנטי דמוקרטי. זה הראש הקודח של נתניהו שתפס טרמפ על הסתה נגד ערבים. שלוש קדנציות הוא לא דיבר מילה, עכשיו הוא מדבר. יש במזרח ירושלים 300 אלף ערבים שאין להם נציגות, הם לא מצביעים לכנסת, אז אין להם כתובת. אז הם פנו אלינו כדי שנעזור להם לזרז את העניינים, זה הכל. כל השאר זו דמגוגיה של נתניהו".



משעל שאל מדוע עמדו זחאלקה וחבריו דקה דומיה לזכר המחבלים, ונענה: "כמעט כל כינוס פלסטיני מתחיל בעמידה לזכרם של חללי העם הפלסטיני באשר הם. עמדנו מספר פעמים דום לזכר קורבנות הכיבוש באשר הם, יהודים או ערבים או בכלל. גם בכנסת לפעמים אנחנו עומדים דום, דקה דומיה, לזכרם של אנשים שעשו מעשים נוראיים וגם לזכרם של נרצחים יהודים. ביום הזיכרון אנחנו לא עומדים דום כי זו מניפולציה של הממסד הישראלי למטרות פוליטיות".



"אני לא קונה את הסיפור שלכם, אתם כל הזמן מחפשים פרובוקציות", אמר משעל, וזחאלקה השיב: "תפעיל איתי את ההיגיון. נפגשנו עם משפחות שרוצות את הגופות של הבנים שלהם. אז על מה נדבר איתם? אתה אומר שלא דיברנו רק על זה, ואני אומר שכן דיברנו רק על זה, זה ההיגיון. אנחנו מדברים עם השר ארדן כבר תקופה ארוכה על שחרור הגופות. אתה יודע, שר הביטחון יעלון משחרר (גופות של מחבלים), הצבא משחרר. המשטרה וארדן לא רוצים לשחרר, משיקולים אחרים. אנחנו דיברנו עם ארדן והוא אמר שיש תנאים לשחרור. דיברנו עם המשפחות, והם רצו להסביר לנו את עמדתם לגבי התנאים. קיבלנו הסבר מלא ולמחרת העברנו את כל האינפורמציה לשר ארדן. זה מה שקרה".



ערך: אסף נבו