אירוע חמור, שהקפיץ היום (שני) את כוחות הביטחון, אירע שוב בעיר רמלה, שרק במהלך השבוע האחרון ספגה פיגוע דקירה ראשון בגל הטרור הנוכחי. נער בן 11, תושב העיר, נדקר בחלק גופו העליון ונפצע באורח קל עד בינוני בעת שפסע ברחוב א.ס לוי בעיר. הוא הצליח להגיע לביתו, וסיפר לאמו ולכוחות ההצלה, כי לאחר שהשיב בשלילה לשאלה האם יש לו מצת חש לפתע שתי חבטות בגבו ובדיעבד הסתבר לו כי נדקר בגבו על ידי חשוד, ככל הנראה ערבי, שביצע את התקיפה ולאחר מכן נמלט מהמקום. לאחר תחקיר ראשוני של האירוע, גילתה המשטרה את זהותו של אדם החשוד במעשה, קטין בן 17 בן מיעוטים תושב רמלה, והוא הובהל לחקירה.



גורם במשטרה הסביר כי "בשלב זה אנחנו בודקים את נסיבות האירוע. לא ברור עדיין מה היה המניע לדקירה של הילד ונבדקים מספר כיוונים לרבות הכיוון הפלילי והכיוון הלאומי. היה דין ודברים קצר בין הדוקר לפצוע ומדובר בשלבי חקירה ראשונים".



הילד שנדקר פונה לבית החולים אסף הרופא, שם טופל בחדר טראומה, כשהוא נסער. ד"ר ענבר גתות, רופאה כירורגית בבית החולים אסף הרופא, דיווחה: "הגיע אלינו ילד בן 11 שנפגע בדקירות בפלג גופו העליון, הוא התקבל בבית החולים במצב בינוני אך יציב. הוא נמצא בסדרת בדיקות. הוא נמצא בהכרה מלאה, ומתקשר עם הסביבה. המשטרה, שהגיעה לזירת האירוע בכוחות מתוגברים, הצליחה להתחקות אחרי חשוד, קטין כבן 17 תושב העיר".



כזכור, לפני מספר ימים התרחש אירוע טרור ברמלה בו מאבטח בן 25 נפצע במצב קל וסבל מפצע דקירה בגפיים סמוך לכניסה לקניון ברמלה, משם הוא הועבר להמשך טיפול בבית החולים אסף הרופא. תחילה לא היה ברור האם מדובר באירוע על רקע פלילי או לאומני, אך לאחר מכן הובהר כי מדובר בפיגוע. שתי הקטינות בנות ה-13 שביצעו את הדקירה נוטרלו ונעצרו.



מתחקור עלה כי שתי קטינות בנות מיעוטים, אחת עם תיק בית ספר, הגיעו לעמדת הכניסה בתחנה המרכזית ברמלה. המאבטח המוצב במקום ביקש מהן להזדהות לקראת בדיקה, השתיים שלפו סכינים, דקרו את המאבטח ופצעו אותו באורח קל ברגלו וידו. הן הובלו לחקירה בתחנת המשטרה ברמלה.



אירוע הדקירה השני ברמלה במהלך השבוע האחרון. צילום: דוברות איחוד הצלה



ביתו של הקטין. צילום: דוברות איחוד הצלה