מאות ליוו היום (שני) את העיתונאית ושדרנית הרדיו, ענת דולב (52) למנוחות עולמים. בין המלווים הרבים היו גם עמיתיה מעולם התקשורת ומרשות השידור, בהם אריה גולן, קרן נויבך וח"כ של יחימוביץ' (המחנה הציוני), בעברה עיתונאית בקול ישראל. ארונה של דולב הוצב בבית סוקולוב ולאחר דברי פרידה, היא הובאה למנוחות בבית העלמין ברמת השרון. דולב ביקשה בצוואתה שלא יינשאו הספדים בבית העלמין ושייערך לה טקס הלווייה צנוע.



בנה דניאל נפרד ממנה בהתרגשות: "ביום שבת האחרון, כמו צדיקה מצאתי אותך שוכבת על הספה. היית האימא הטובה ביותר ונותר לי רק לבקש שתחלימי, וזה לא עזר לי". בבית העלמין הוקראה קינה שדולב כתבה על עצמה בחודש נובמבר תחת הכותרת "קינה עליי".



"אני כבר לא אשעט במורד המדרגות הספרדיות, אני כבר לא אטייל בשדרות הראמבלס בברצלונה או אחקור מקרוב את אלסקה הלבנה. את הספר הלבן אני כבר לא אכתוב וגם לא אקרא עוד דבר", כתבה דולב במלים מצמררות. "לעולם לא אחבק את דן בעמידה זקופה ובוטחת, לעולם לא אסעד ארוחה מלאה עם דניאל וגם לא סתם קינוח. לעולם, לעולם, לעולם, לעולם לא אהיה עוד".



מאז מותה של דולב בשבת בביתה ברמת גן סיפרו רבים מעולם התקשורת על דמותה הייחודית. אתמול סופר עליה כתלמידת תיכון מצטיינת ב"אהל שם" ברמת גן, ואדם קניגסברגר, שניהל במשך שנים את התיכון היוקרתי, סיפר בגעגועים על הימים שבהם היה המורה שלה. "ענת למדה במגמה הביולוגית והייתה אחת התלמידות הכי איטלגנטיות שפגשתי לאורך עשרות שנות עבודתי בהוראה", נזכר קניגסברגר, כיום חבר מועצת עיריית רמת גן.



"בהתייחסותה לחיים היתה בוגרת ביחס לחברותיה", סיפר. "שמחתי תמיד לפגוש אותה במהלך השנים והיא אף הגיעה לטקס הפרידה שלי כמנהל אהל שם. במשך שנים היא התייעצה איתי בנושאי הוראה ואף היתה מורה לספרות. נפגשנו גם כאשר בנה הגיע ללמוד ב'אהל שם', בעת שהייתי מנהל התיכון. תמיד התרגשתי לפגוש אותה. ענת היתה אישה ברמת גבוהה ושופעת ידע".