בוטלה השביתה ברשויות המקומיות שתוכננה ממחר ללא הגבלת זמן והיתה אמורה להכיל את כל השירותים העירוניים. ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי הגיעו להבנות לפיהן המענק ותוספות השכר לעובדים אותם עיכבו העיריות ישולמו לעובדים ובכך נמנעה השביתה.



סלע המחלוקת היה מענק בן 1,000 שקלים שישולם לעובדי העיריות, מהחלשים יותר במגזר הציבורי, בחודש הקרוב. ראשי הערים סירבו עד כה להעביר את המענק שהם מחויבים להעביר במסגרת ההסכמים הקיבוציים בשל מחלוקת של השלטון המקומי והאוצר על המקורות התקציביים לכך.



מרכז השלטון המקומי הסכים גם לפתיחת מו"מ על תוספת 2% לשכר עובדי הרשויות המקומיות עם ההסתדרות.



יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, הבהיר כי הגיע במקביל עם האוצר על צמצום קיצוץ התקציב ש ועבר לעיריות ממשרד החינוך לטובת תשלום שכר עובדי העזר בבתי הספר. "אנחנו מברכים על מניעת השביתה ועל הסדרת הפיצוי לרדויות בגין ההסכמים החדשים" אמר ביבס.



מההסתדרות נמסר: " בהתאם לסיכום בין הצדדים, וכפי שסוכם בהסכם המסגרת בין ההסתדרות לאוצר, מאה אלף עובדים ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות יקבלו את המענק שמגיע להם - ככל שאר העובדים במגזר הציבורי".



יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מסר: "אני מברך על ההבנות אליהן הגיעו האוצר והשלטון המקומי. ההסתדרות שוב הוכיחה כי ניתן להגיע להסכמות גם ללא פתיחה בשביתה, והיא תמשיך לנהוג באחריות תוך דאגה לזכויות כל העובדים בארץ. אני מברך את שר האוצר משה כחלון ואת יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס על המאמץ למציאת פתרון למחלוקות".



יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד: "אני שמח שהצדדים התעשתו והגיעו להבנות. הצלחנו להימנע משביתה והבאנו לכך שמאה אלף עובדים יקבלו את המענק שהובטח להם. נמשיך להיות כחומה בצורה למען כל עובדי השלטון המקומי. אבקש לברך את שר האוצר משה כחלון ואת יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שסייעו בסיום הסוגיה".



ממשרד האוצר נמסר: "אנו רואים חשיבות בהסכמת מרכז השלטון המקומי לשאת בעלויות השכר". הממונה על התקציבים, אמיר לוי, הוסיף: "קיימת חשיבות רבה להצטרפותו של השלטון המקומי להסכם השכר הקיבוצי, תוך התחייבויות הרשויות המקומיות לשאת בעלות ההסכם".



"ההסכם עם מרכז השלטון המקומי כולל העלאת שכר של 7.5% לעובדי הרשויות, ומענק חד פעמי בגובה של 2,000 ש"ח שישולם בשתי פעימות. כמו כן, סוכם כי תינתן תוספת שכר בגובה 2% לעובדי בעלי שכר נמוך בשלטון המקומי. פרטי התשלום יסוכמו בין מרכז השלטון המקומי וההסתדרות".