ח"כ עמיר פרץ חזר ממפלגת "התנועה" למפלגת "העבודה". בראיון לניסים משעל ורינה מצליח בתכנית "משעל על הבוקר" שב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אמר לו משעל: "הזיגזגים שלך פוגעים בך. אפילו לא זוכר מאיפה לאיפה עברת". ח"כ פרץ השיב: "אני מודע לביקורת. כל המהלכים הפוליטיים שלי מעולם לא היו בגלל אינטרסים אישיים או מקום בכנסת. כשעזבתי את מפלגת 'העבודה' לטובת 'התנועה' זה היה אחרי שנבחרתי למקום ה-3 בעבודה, ובתנועה יכולנו לסיים גם מחוץ לכנסת. גם לא עזבתי בגלל שלי יחימוביץ', אני חשבתי על המדינה. נושא השלום ירד מסדר היום הקדמי של מפלגה 'העבודה' אז חברתי למפלגת שלום חדשה, שהייתה אמורה להשלים את הגוש שיחליף את ממשלת נתניהו. לצערי זה לא צלח. תמכתי מאוד בהקמת 'המחנה הציוני'. רציתי ש'התנועה' תשלים את החבירה ותקים מסגרת יחד. זה לא הולך, אז אני מבצע את המהלך הטבעי".





בן כספית הגן על זגזוגיו של עמיר פרץ בטורו במעריב



מצליח שאלה האם בכוונתו של פרץ להתמודד על תפקיד יו"ר העבודה, והח"כ השיב: "הפריימריז עומדים להידחות לדצמבר 2017. יש עוד המון זמן. מבחינתי זאת אופציה לא אובססיה. אמרתי לבוז'י שאעשה כמיטב יכולתי לסייע לו. הוא מנהל אופוזיציה בתנאים בלתי אפשריים, יש לו מימין את ליברמן, משמאל את המשותפת. הוא עושה את כל המאמצים וצריך לסייע לו. אני מתכוון לעשות כמיטב יכולתי להרחיב את המסגרת".



מצליח הוסיפה ושאלה על גבי אשכנזי ופרץ ענה: "אני חושב שגבי אשכנזי הוא איש ראוי, עבדנו ביחד והיחסים בינינו מצוינים. אנחנו מדברים. חשוב מאוד שהוא יהיה חלק ממחנה השלום. גם התפיסות החברתיות שלו הן נכונות. אני מאוד מקווה שהוא אכן יגיע. גבי זקוק לעת הזו לפסק זמן שלו, פסק זמן משפחתי. גם אני עברתי תקופות דומות בהן אתה צריך להתמודד כל בוקר מחדש, ואני בהחלט חושב שצריך כרגע להניח לו לחשוב. אני חושב שבסופו של דבר הוא לא יוכל להתחמק מהאחריות הנדרשת לאדם כמוהו לבוא ולתרום את תרומתו למדינת ישראל".



"יש עתיד" בראשות יאיר לפיד עוברת את "המחנה הציוני" בסקרים, ציינה מצליח, וח"כ פרץ תקף: "יאיר לפיד מנסה לזהות אוירה. אני עד היום לא יודע מה העמדות שלו בשום נושא. צריך לבדוק את זליגת המנדטים ולחדד את ההבדלים. היה לי ויכוח מאוד קשה עם לפיד. הוא אמר לי 'אני קפיטליסט עם חמלה', ואמרתי לו 'אתה קפיטליסט עם חמאה על הראש' שבעצם אומר אני אדאג לעשירים ואז אכתוב מאמר 'אחיי העבדים'. הכפל לשון צריך להיחשף ולהפסיק לשחק משחקים".



כתושב שדרות ושר הביטחון לשעבר התייחס ח"כ פרץ לנושא מנהרות החמאס מעזה: "צריך להחליט שמדובר באיום משמעותי ואסטרטגי ולעשות את כל הפעולות הנדרשות. מבחינת היקף ההשקעה, להסיר את המגבלות התקציביות, ולפתח מערכת טכנולוגית שמסוגלת להתמודד עם האיום. הפיתרון הטכנולוגי הוא אפשרי והרבה יותר אפקטיבי מלזהות מנהרה ולתקוף את הפתח שלה כי החמאס יודעים למצוא לזה תחליף מיידי - הם פותחים פיר חדש ומתחברים למנהרה"



"הדיונים הפומביים האלה שמתבצעים היום, פוגעים בביטחונה של מדינת ישראל", הדגיש פרץ. "בנט, ליברמן, שהוא חבר ועדת חוץ וביטחון, אחת הועדות הרגישות ביותר. גם אני חבר ועדת חוץ וביטחון. המעמד הזה גורם לכך שכל אוזן עוינת מאזינה לנו קשב רב. הויכוח הזה מאוד חשוב, אני לא מזלזל בו, אבל אני חושב שצריך לקיים אותו בווליום אחר ובצורה אחרת".