שני מקרי כלבת התגלו השבוע בצפון הארץ, הראשון נחשף הערב (רביעי) ונוגע לסוס ששימש רועי בקר בצומת הגומא אשר קיבלו טיפול מונע, ואתמול נודע על מקרה של גור כלבים בקריית שמונה שנמצא חיובי לכלבת.



עקב כך, משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 25.1.16 ועד 8.2.16 כולל, לפנות ללשכת הבריאות בצפת, טלפון 04-6994257, 04-6994218, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, על מנת לשקול את הצורך למתן טיפול מונע, ובמידת הצורך לפנות למיון בבתי חולים. משרד הבריאות מבקש להעביר את המידע על האירוע למטיילים והנופשים באזור וביישובים הסמוכים. הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות.



האזהרות מגיעות לאחר שלפחות חמישה מקרים של כלבת התגלו בשבועות האחרונים בצפון הארץ. בחודש ינואר, חדר תן לחצר ביתו של פקח רשות הטבע והגנים ביישוב מתת בגליל העליון, אייל דרור, שראה את התן מחלון סלון ביתו ויצא אליו מהדלת לגינה. הוא אמר ל"מעריב אונליין" שהתן נראה חולה ו"גרר רגליים ואגן אחורי". ומנסיונו הוא נראה נגוע בכלבת. הפקח דרך את נשקו וירה בתן למוות.