בעוד צבא סוריה, בסיוע אווירי רוסי, קוצר הצלחות בשדות הקרב של צפון סוריה, המערכה הדיפלומטית על עתידה של המדינה המדממת ממשיכה להסלים. בדברים שאמר לכלי תקשורת בגרמניה, הזהיר היום (חמישי) ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, את ארצות הברית ובעלות בריתה לבל יתערבו בלחימה במדינה. 

"על כל המעצמות לשבת לשולחן המשא ומתן על מנת לשים סוף למחמה בסוריה, במקום להביא למלחמת עולם נוספת" אמר ראש הממשלה והנשיא לשעבר. "על האמריקאים ושותפיהם הערבים לחשוב היטב, האם הם מעוניינים במצב של מלחמה קבועה?" הוסיף ושאל. 
מדבדב, בדברים שאמר לכתב העת "הנדלסבלאט" הגרמני, הוסיף כי "חשוב לנצח במלחמה שכזו באופן מהיר, במיוחד בעולם הערבי בו כולם נלחמים נגד כולם. על המעצמות הגדולות להפעיל לחץ על הצדדים הלוחמים  על מנת להביא להפסקת אש בהקדם האפשרי". 

מוקדם יותר היום פורסם כי מספר ההרוגים בעימותים בסוריה הגיע כבר לחצי מיליון וכי התוצאה של מתקפתו של משטרו של בשאר אל אסד על העיר חאלב הביאה ליותר מחמישים אלף פליטים הנוהרים לעבר הגבול הטורקי. בשבוע האחרון הצליחו לוחמי המשטר, בסיוע כוחות איראניים ולוחמי חיזבאללה, להשיג כתר מלא על העיר, לאחר שכבשו מספר עיירות באזורים כפריים הנמצאים צפונית לחאלב. הידיעות על הכיתור גרמו למנוסה של עשרות אלפים מתושבי העיר, שחלקים גדולים ממנה נחרבו במהלך ארבעת שנות הלחימה בעיר.
כיום כוחות של צבא סוריה החופשית, ברית רופפת של מספר ארגונים, בהם גם כוחות מתונים, מחזיקים ברוב שטחי העיר. הלחץ מהמתקפות הרוסיות גרם למעבר של רבים מהלוחמים לארגונים קיצוניים יותר המחזיקים בנשק מתקדם יותר, כמו ג'בהת אל נוסרה ודאעש.
 
מפקד בכיר בשורות המורדים המתונים ביכה על מצבם הקשה ואמר, בעילום שם, למעריב אונליין: "הרבה מאנשיי מתחילים לערוק לאל נוסרא ודאעש לצערי. הם פשוט עורקים למי שקרוב יותר. אנו חופרים מנהרות ומתכוונים להלחם עד טיפת הדם האחרונה. צבא אסד מכתר אותנו בסיוע של מטוסים וטנקים רוסים. אנו זקוקים לנשק כבד על מנת להתגונן מפניהם".