הותר לפרסום כי חוסיין יוסף רחאל, בן 22 מבית זרזיר הוא שחשוד ברציחת אחותו. על פי הצהרת התובע שתוגש כמתוכנן ביום ראשון לבית המשפט בנצרת הוא יואשם ברצח, חטיפה לשם רצח, הצתה וחבלה בכוונה מחמירה של אחותו רנין רחאל בת ה- 19. מהחקירה עולה כי ב-13.1.16 סמוך לשעה 1:30 התקבל דיווח במשטרה על מציאתה של רנין רחאל כשהיא ללא רוח חיים. כוחות גדולים של משטרה, מרבית הפיקוד במחוז הצפוני יצאו לשטח וגילו את המנוחה עם סימני אלימות קשים על גופה.

רב פקד עו"ד אייל הררי, ראש מחלק רצח במחוז הצפוני שפיקד על החקירה, אסף עדויות מהן עלה כי החשוד המרכזי ברצח הוא אחיה. עוד עולה מהחקירה כי באוגוסט 2015 הוא היה מבוקש לחקירה בחשד שאיים לרצוח אותה, והוגש נגדו כתב אישום אבל הוא לא אותר. 
 
ב-12.1.16 יצא ממקום מחבואו רחאל כדי לחסל את אחותו. על פי החשד הוא חבר יחד עם אחרים במה שמוגדר על ידי רב פקד הררי כרצח מתוכנן מראש. הוא פגש את אחותו, דרש ממנה לעלות לרכב ומשסירבה לכך, הכניס אותה בכוח לרכבו ונסע מהמקום ליער חנתון. כשהגיע הוציאה את המנוחה מהרכב והחל להכותה, ולמרות שהתחננה על חייה החשוד הלם במנוחה באמצעות פטיש עד אשר מתה ונמלט מהמקום. כאמור, החשוד תכנן את המעשה המזעזע לפרטי פרטים עם אחרים, אשר דאגו לעדכן אותו בכביש על הימצאות ניידות משטרה עקב היותו עבריין נמלט מחודש אוגוסט 2015. 

המשטרה החליטה להתיר את פרסום הפרשה אחרי שבחודש האחרון דאגה לצו איסור פרסום שיאפשר לה לנהל את החקירה ללא הפרעות ולבנות תשתית ראייתית להגשת כתב האישום. החשוד אינו מודה ברצח.