מזג האוויר הנעים בשבת, שרק צפוי להתחמם בהדרגתיות ביומיים הקרובים, הוציא לחיק הטבע מאות אלפי מטיילים, בין כ-280 עד 300 אלף מטיילים על פי ההערכות השונות. מרשות הטבע והגנים נמסר היום (שבת) כי בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים ביקרו במהלך יום שבת לבדו כ-120 אלף בני אדם. האתרים המבוקשים ביותר היו שמורת טבע בניאס, גן לאומי תל-אפק, שמורת טבע עין אפק, גן לאומי קיסריה, גן לאומי בית גוברין וגן לאומי מצדה וגן לאומי פארק הבשור (אשכול).



גם בקרן קיימת לישראל התרשמו לטובה מעומס המטיילים הרבים בחניוני ואתרי הקק"ל, במה שנראה כמו השבת הראשונה של האביב שהקדים מאד להגיע. בכל אתרי קק"ל בצפון דווח עד לצהרים על כ-50 אלף מטיילים, בדרום כ-100 אלף ובמרכז כ-10,000 מטיילים. בדרום הארץ, האתרים הפופולריים ביותר של קק"ל היו יער בארי שבו מתקיימים גם אירועי פסטיבל תיירות הטבע "דרום אדום", וכך גם ביער שוקדה וביער דבירה. במרכז האתרים העמוסים ביותר היו פארק עדולם, שבו התקיימו סיורים מודרכים של מדריכי קק"ל, וכן פארק בריטניה ופארק שוהם.




בצפון, המטיילים גדשו את מנחת מגידו ובייחוד את יער הכלניות הסרגל הסמוך, בו התקיימה פעילות של קק"ל. מטיילים שהגיעו בשעות הצהרים לאתר גילו שאזלו מקומות החנייה והחלו לחנות בצידי כביש הסרגל עצמו עד שאנשי קק"ל החליטו שהדבר מסוכן מדי וקראו לציבור שלא להגיע לאתר. גם יער מגדל העמק ובו מסלול שביל הרקפות, היה מבוקש עד כדי כך שכבר בשעות הבוקר ביקשו בקק"ל שלא להגיע לאתר בשל העומס הרב במקום. מנהל מרחב צפון בקק"ל, יפתח הרחול, אמר: "משמח לראות את המוני ישראל יוצאים אל הטבע ונהנים מפעילויות קקל ומהפריחה הצבעונית". אלפי מטיילים זרמו לאורך כל יום השבת החמים גם לאגמון החולה-קק"ל, לצפות בעשרות אלפי העגורים והציפורים החורפות באגמון, רגע לפני נדידת האביב. כ-3500 מטיילים הגיעו לאגמון החולה בלבד עד לשעות הצהרים.



10 צבי יבשה שוחררו לחופשי 



בתוך כך, בפארק אריאל שרון (אתר הפסולת חירייה לשעבר) שוחררו הבוקר לחופשי עשרה צבי יבשה מצויים שעברו טיפול בבית החולים לחיות בר שבספארי, לאחר שסבלו משברים ומאחזקה בלתי חוקית. "צב יבשה מצוי (ארץ ישראלי) הינו בעל חיים מוגן על פי חוק בישראל. רבים מתושבי הארץ אינם מודעים לכך אך חל איסור על אחזקה שלו בבית או בפינת חי ללא היתר מרשות הטבע והגנים. אחזקה שכזו הינה בלתי חוקית ומשמעותה עבירה פלילית", הסביר שי לוי, אקולוג פארק אריאל שרון, שהוסיף: "היות והציבור לא מודע לכך יש נטייה לאסוף צבים רבים הביתה דבר המסכן אותם ופוגע באוכלוסייתם". גובה ההר בפארק אריאל שרון אינו מאפשר כניסת כלי רכב לתחומו ומספק קרקע לשחרורם וגידולם באופן טבעי וללא סכנה. השאיפה של אנשי הפארק היא כי קבוצת הצבים תתרבה ותבסס את אוכלוסייתה.



הצבים ששוחררו. צילום: שני בראל