האם יגיע סוף לאבסורד? יוזמה חדשה עשויה להקל על אלו שעדיין מתמודדים עם חובות גדולים וריבית קשה בעקבות אי תשלום אגרת רשות השידור. במסגרת פנייה של ח"כ אלי כהן יו"ר ועדת הרפורמות, וח"כ ירון מזוז, סגן שר השר במשרד רה"מ התקיימה פגישה במשרד האוצר ביחד עם מנכ"ל האוצר, שי באב"ד ועו"ד מטעם מפרק רשות השידור ובסיכומה נקבע כי המבצע יתחדש עד לפירוק רשות השידור, ויורחב כך שכלל החייבים יוכלו לשלם את האגרה ללא מיסים, קנסות והצמדה ובפריסה רחבה. ההנחות יהיו בתקנות שצפויות להתפרסם בחודש מרץ.



למרות שמסוף שנת 2015 אגרת רשות השידור איננה חלה עוד, רשות השידור פועלת לגביית אגרות הטלוויזיה מחייבים שלא שילמו את חובות האגרה עד לשנת 2014. עד פברואר 2015, חל מבצע גביית חובות של הרשות, במסגרתו החייבים שילמו לרשות השידור עבור אגרות הטלוויזיה ללא קנסות והפרשי הצמדה. אך כעת, פועלת רשות השידור באופן נחרץ ובלתי מתפשר לגביית חובות אגרת הטלוויזיה מהחייבים שנותרו. 

חובות אלה הוערכו על-ידי המפרק בכ-660 מיליון שקל, המתחלקים בין 300,000 בתי אב, כאשר כ- 80,000 מהם נמצאים כבר בתהליך הוצאה לפועל. סך הריביות, הקנסות ועלויות האכיפה בעקבות החובות מגיע ל- 342 מיליון שקל. כלומר, מעל 50% מסך החובות. נתונים אלה מקבלים היום משנה תוקף, כיוון שעם סגירת רשות השידור, גביית אגרות הטלוויזיה תיפסק.

"תועלת רבה לציבור"

ח"כ אלי כהן, יו"ר ועדת הרפורמות, אמר כי "על רקע חוק רשות השידור שאושר לאחרונה, הארכת המבצע לגביית חובות הקרן בלבד היא מתבקשת. אין שום הצדקה לגבות קנסות וריביות חריגות מהחייבים ולהמשיך בתהליך של עיקולי חשבונות שגורם נזק אדיר לחייבים. הרחבת המבצע יאפשר לחייבים לשלם את האגרה ללא קנסות והצמדה, יתמרץ את האזרחים לשלם את חובותיהם ויביא לציבור תועלת רבה".
 
ח"כ ירון מזוז, סגן השר במשרד רה"מ הוסיף ואמר כי "מדובר בבשורה משמחת מאוד. אין כל הגיון לגבות עוד ועוד קנסות וריביות מאנשים שמלכתחילה לא הצליחו לעמוד בתשלום האגרה הראשון, בעיקר שמדובר באגרה שכבר לא תשולם על ידי הציבור בעקבות פירוק רשות השידור. צעד שכזה היה מתבקש, ואני שמח שהצלחנו לחולל שינוי של ממש. כעת אוכל להמשיך לפעול בתחומים חשובים לא פחות: הזיהום הנוראי במפרץ חיפה וההתנהלות בתחום המים".