מאז כינונה של הכנסת ה-20 ועד כה הונחו על שולחנה 2525 הצעות חוק פרטיות. רק חלק קטן מהם יזכו בסופו של דבר לעבור בארבע קריאות ולהכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. כעת מבקש יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), לצמצם את מספר הצעות החוק הפרטיות באמצעות שינויים שהוא מבקש להכניס לתקנון הכנסת.



על פי הצעתו ועדת הכנסת תהיה מוסמכת לקבוע מכסה של הצעות חוק פרטיות שיונחו על שוחן הכנסת ואחר כך למליאה לדיון מוקדם. הצעה כזאת תוכל לעלות לדיון מוקדם במליאה רק לאחר שהונחה לפחות במשך 14 יום.

ומי ישלם? מבול של הצעות חוק ביום הראשון של הכנסת
 
ח"כ ביטן מבקש לבטל את מוסד הקריאה הטרומית ובמקומה  יקבל יוזם הצעת החוק 5 דקות לצורך הצעתה. בשלב המוקדם לא תהיה הצבעה וגם לא תהיה תשובת ממשלה לגבי עמדתה להצעת החוק.
 

כל הצעה שהוצגה בדיון מוקדם במליאה תועבר אחר כך לאחת מועדות הכנסת השונות והועדה היא שתחליט האם להסירה מסדר היום או להמשיך ולהכינה לקריאה ראשונה.
 
הודעה על הצבעה בוועדה תמסר לחברי הוועדה לפחות שלושה ימים מראש.  החליטה הועדה להכין את ההצעה לקריאה ראשונה יוכן נוסח שיפורסם ברשומות ויונח על שולחן הכנסת לפחות 30 יום לפני ההצבעה בקריאה ראשונה.
 
עוד נאמר בהצעה לשינוי התקנון כי רק לאחר שההצעה הונחה לקריאה ראשונה ולפני ההצבעה במליאה הממשלה במליאתה או באמצעות ועדת שרים שתמונה לעניין זה תגבש את עמדתה