מושית פישר בת ה- 23, שהתנדנדה בין חיים למוות ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים איכילוב, זאת לאחר שהתמוטטה מהרעלת סמים קשה במועדון בתל אביב יצאה מכלל סכנה. הצעירה חזרה להכרה ונותקה ממכשירי ההחיאה, אך עם זאת היא נזקקת מידי פעם לחמצן. אמא שלה, צופיה פישר, שדומה לבתה דמיון פיזי רב, יושבת לצידה יומם ולילה. המשפחה כולה, שני אחיה הגדולים ואביה של מושית, יושבים מסביב לשעון בחדר הצמוד לחדר המיון כשאחד מהם הפך לדובר המשפחה שהודף את גלי התקשורת והסקרנים. יתר בני המשפחה מתעדכנים על בסיס קבוע בטלפון. הוקם חמ"ל קטן להצלת מושית בפיקודה של האם, שהתגייסה כל כולה להציל את בתה.



"אני לא זזה ממנה" אומרת צופיה פישר, שיוצאת לרגע לאכול. "תמיד הייתי צמודה לילדים שלי, בכל מצב ובטח כאשר היו חולים. אני יוצאת פה ושם לרגע ואז אבא של מושית לצידה, אבל אני יודעת שעם אמא הכי נוח לה. אני אמא שלה ואנחנו גם שתי נשים. היא מדברת כבר ומי שהכי מבינה אותה זו אני", סיפרה האם.
לדברי האם, חשוב לה להתראיין כדי שלא יהיו קורבנות נוספים כתוצאה משימוש בסמים "מושית מעולם לא עישנה והיתה יוצאת לבלות כמו יתר בני גילה, לא מעבר לזה. אומרים כל מיני דברים לא נכונים. לא מעניין אותי עכשיו שום דבר היום חוץ מזה שמושית תבריא. גם היא וגם כל מי ששומע אותי שיילמדו לקח שלא משחקים עם שטויות ולא מאמינים לאף אחד גם לא לחברים וחברות. בבית תמיד דיברנו והיא ידעה להתרחק מסמים".


יש לכם עדכונים על החקירה המשטרתית?
"כל מה שאנחנו שומעים לגבי החקירה  - זה מה שהתקשורת אומרת. המשטרה לא מדווחת לנו אבל הבנו שהחשודים בסיפור הזה עדיין במעצר. נראה לי שכשחשודים כל כך הרבה זמן במעצר כנראה יש סיבה טובה לזה".

איך עוברים עלייך הימים איתה
"האחות לימדה אותי איך עושים פיזיותרפיה נשימתית. מושית נאבקת על ההחלמה וההתאוששות. אני מסייעת לה לחזור לנשום כרגיל ואני איתה"

מתי את ישנה?
"אני לא ישנה".

את עלולה להתמוטט בעצמך
"אני תופסת שינה של חצי שעה לפעמים ואז אחד הבנים או בעלי מחליפים אותי .מעבר לזה אני לא ישנה. מחכה שמושית תשתפר ואני מאושרת עד גג השמיים שהיא חיה".

מה אומרים לכם הרופאים?
"הרופא הראשי אמר לנו: 'אנחנו רק רופאים ועושים כל מה שאנחנו יכולים. הגוף הוא זה שמרפא את עצמו לבד'. אנחנו יודעים גם שנכון להתפלל. המזל שלה שהיא צעירה ושהיתה תמיד בריאה אנחנו איתה ואנחנו מקווים ומתפללים לטוב".

ברגע זה, אחיה של מושית כאילו נזכר בחשיבות התפילה, פונה לפינת החדר ושוקע בתפילה. כשאני אומרת לצופיה פישר שהיא לביאה, הבנים שלה מתקנים אותי ואומרים: "שתיהן לביאות". 
 
מצבה של מושית פישר שהיה קשה עם הגיעה לבית החולים ונשקפה סכנה לחייה, מוגדר עכשיו בינוני. היא מתמודדת עם התאוששות איטית ושיקום הדרגתי בני משפחתה תומכים בה כל היממה ואמא שלי סועדת אותה. מושית צפוייה להשתחרר מהיחידה לטיפול נמרץ תוך ימים ספורים. המשטרה עדיין חוקרת את נסיבות המקרה.