הגורמים לתאונה הקטלנית בכביש 1 ממשיכים להתברר: ניצב ירון בארי, ראש אגף התנועה במשטרה, התייחס היום (שלישי) בוועדת הכלכלה בכנסת לתאונת הדרכים הקשה שאירעה בכביש מספר 1: "משאית נתקעה מעט אחרי מחלף לטרון בשול הדרך בגלל נזילת שמן. מאחוריה נסע אוטובוס בקו 402 של אגד שלמזלנו לא היה מלא וחלק גדול מהנוסעים ישבו בצד שמאל".



עוד הוא אמר: "מסיבה לא ברורה, שקשורה לגורם האנושי, האוטובוס סוטה לפני שהוא מגיע למשאית ונוסע בשוליים. זמן קצר לפני שהנהג פוגש את המשאית, הוא לוקח חזק את ההגה שמאלה ודופן ימין של האוטובוס משתפשפת בפינה השמאלית של המשאית".



"המקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר זירת תאונת דרכים. ברור לגמרי שהתנהגות הנהג בירידה לשול לא רגילה ובודקים מה הסיבות לכך. זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג חיים ביטון עושה פעולות בטכוגרף וזה לא טבעי", אמר ניצב בארי.



"אני רוצה לדבר על הגורם האנושי – זה כולנו וכולנו חוטאים בהיסח הדעת בנהיגה וכולנו בטלפונים חכמים וזה הורג אותנו. אנחנו רואים הרוגים עם הטלפון בין הרגליים ויודעים שהם עסקו בסלולרי. קשה להוכיח סיבה ותוצאה, אבל אין ספק שאם יש משהו קריטי זה שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי הליכה. הולכי רגל מסמסים והולכים אל מותם וזה הסיפור. מצטרף לחיבוק ותנחומים למשפחות ההרוגים", אמר ראש אגף התנועה במשטרה.



כזכור, בתאונה הקשה נהרגו שישה בני אדם: חנה פרנקל ז"ל, לאה מלמוד ז"ל, אהרן מרדכי כהן ז"ל, ישראל וינברג ז"ל, לוי-יצחק אמדדי ז"ל ויעקב-מאיר חשין ז"ל. נהג האוטובוס נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות והחקירה נמצאת בעיצומה.



מוקדם יותר, חברת "אגד" פרסמה מודעת אבל בעיתונים החרדים, בה ביקשה להביע צער על מותם של ששת ההרוגים, ללא שמותיהם של ההרוגים עצמם. בהודעה של אגד נכתב: "אבלים, דואבים וכואבים על מותם של ששת נוסעי קו 402 בתאונה הטרגית. אנו שולחים תנחומינו הכנים למשפחות האבלות על אובדן יקיריהם ע"ה בנחמת ציון תנוחמו". היעדרות שמות ההרוגים הפתיעה והכעיסה את הקוראים. המודעות פורסמו בעיתונים החרדים יתד נאמן, המודיע והמבשר, וכאמור, הקוראים הביעו כעס מההתעלמות משמם של ההרוגים.



סיון רהב-מאיר מערוץ 2, שפרסמה את צילום המודעה, כתבה: "מה חשב לעצמו מי שהכתיב את המודעה הזו של אגד לעיתון? הוא באמת לא שם לב כמה היא נראית צינית, אטומה ומרוחקת. לא היה כדאי לעצור לרגע ולברר מהם השמות המלאים של ההרוגים?".