נשיא המדינה התשיעי, שמעון פרס, ייצא בשבוע הבא לביקור בדרום אפריקה ויופיע באירוע מרכזי של הקהילה היהודית ביוהנסבורג. מדובר בטיסה ראשונה של הנשיא לשעבר, לאחר שעבר אירוע לבבי בחודש שעבר.



האירוע נועד לצורך גיוס כספים למגבית היהודית המאוחדת ובקהילה היהודית כבר נוצר ביקוש רב לכרטיסים. פרס אמור לנצל את ביקורו הקצר בדרום אפריקה, שבה לא ביקרה אישיות ישראלית בכירה זה זמן רב, כדי לערוך סדרת פגישות עם אישים שונים במדינה. הוא גם ישתתף בטקס אזכרה מיוחד לזכרו של נלסון מנדלה, נשיאה הראשון של דרום אפריקה לאחר סיום משטר האפרטהייד.



כזכור, פרס לא השתתף בטקסי האשכבה למנדלה ב-2013, בזמן ששימש עדיין כנשיא, מאחר והיה חולה באותם ימים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע מלטוס לאותם טקסי אשכבה בגלל העלויות הגבוהות של הטיסה, ולבסוף ייצגה את ישראל משלחת של חברי כנסת. כעת מנהלת לשכת פרס מגעים עם משפחת מנדלה כדי לנצל את הביקור לצורך קיום טקס אזכרה מיוחד בהשתתפותו של הנשיא לשעבר.



מוקדם יותר היום נחשף ב"מעריב" כי נתניהו עשוי לצאת בקיץ הקרוב לביקור היסטורי באוגנדה שבאפריקה. שיאו של הביקור המתוכנן יהיה אירוע לציון 40 שנה למבצע אנטבה, שהתרחש ב-4 ביולי 1976, בו נפל אחיו יוני ז"ל, מפקד סיירת מטכ"ל בעבר. במהלך המבצע שוחררו למעלה מ-100 נוסעי חברת התעופה אייר פראנס שנחטפו על ידי מחבלים לבירת אוגדנה, שנשלטה אז על ידי אידי אמין. בתוך כך אמור להגיע ארצה בשבוע הבא לביקור מדיני חשוב נשיא קניה, אוהורו קניאטה, שיתקבל בבית הנשיא ראובן ריבלין ויפגש עם ראש הממשלה נתניהו.



"מרגיש משופץ ומשופר"


כזכור, לפני כחודש, פונה שמעון פרס לבית החולים שיבא בעקבות לחצים בחזה. מלשכתו נמסר לאחר האירוע כי "הנשיא התשיעי שמעון פרס הגיע לבית החולים לאחר שחש כאבים בחזה. הוא עבר צנתור לב במהלכו אובחן עורק מוצר, אשר הורחב בהצלחה". יועציו הקרובים ובני משפחתו של פרס הגיעו לבית החולים. בתו של פרס ד"ר צביה (ציקי) ולדן, סיפרה: "הוא בסדר גמור ובהכרה. אין דרמה, הדרמה רק בתקשורת".



כאשר שוחרר מבית החולים אמר פרס: "חמישה ימים מרתקים עברו עליי, שמח מאוד לשוב לעבודה, יש עבודה רבה, זאת היתה מטרת ההבראה. אני רוצה להודות לצוות הרופאים הנפלא וצוות האחיות שטיפלו בי, שהזכירו לי את הרוח של תל השומר לפיה כולם שווים, ושצריך לטפל באנשים ולא במחלה עצמה". פרס הוסיף: "אני מרגיש משופץ ומשופר. רציתי להמשיך לשרת את המדינה".



כשבוע לאחר השחרור אושפז פרס בשנית, אחרי שניידת טיפול נמרץ הוזעקה לביתו, בעקבות כאבים שחש בחזה. לאחר בדיקת אק"ג שנעשתה על ידי פרמדיק, אובחן פרס כסובל מהפרעת קצב קלה בליבו. רופאו האישי, ד"ר ולדן, עדכן כי לפרס "הייתה הפרעת קצב קלה בליבו - שחלפה. הוא הגיע לבית החולים ליתר ביטחון לאור האירוע הקודם. ההפרעה חלפה מעצמה בבית החולים הוא לא קיבל טיפול כלשהו ורק נשאר להשגחה".