בג"ץ יקיים ביום ראשון דיון בעתירת מרכז עדאלה נגד רשות מקרקעי ישראל ומדיניותה של חברת "דר נופרים" שלא לשווק דירות לאזרחים ערבים במסגרת פרויקט דיור של החברה בעפולה. כזכור, לאזרחים ערבים אשר ביקשו לרכוש דירות בפרויקט נאמר ע"י נציגי החברה כי פרויקט זה אינו מיועד ל"אוכלוסייה מעורבת". בנוסף, נציגי החברה אמרו לפונים כי הפרוייקט אינו מיועד ל"דוברי ערבית".



את מרכז עדאלה ייצגו בדיון עורכות הדין סוהאד בשארה ומאיסאנה מוראני, והדיון יתקיים בשעה 15:30 בפני המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין, והשופטים יורם דנציגר וצבי זילברטל.



לפני כחודשיים הגיש מרכז עדאלה עתירה לבג"ץ בדרישה להורות למינהל לאכוף את על חברת הבנייה את החובה לפעול בשוויון ולאפשר לעותר לרכוש דירה בפרויקט. בעתירה נטען כי "אין ספק כי הדרתו של העותר מפרויקט הדיור 'קדמת נופרים' שבעיר עפולה מהווה פגיעה בזכותו לכבוד, לשוויון ולאוטונומיה אישית...".



עוד צוין בעתירה כי רשות מקרקעי ישראל, אשר שיווקה את הקרקע לחברה, חייבת לקיים את עקרון השוויון גם בפעילותה בניהול אדמות שבבעלות קק"ל. כמו כן, מוטלת על רשות מקרקעי ישראל החובה לפקח באופן הדוק ומעשי שחברת הבנייה מקיימת את חובתה לשיווק את הדירות אשר נבנות על קרקעות אלה בשוויון, וללא כל אפליה.



בדצמבר הפגינו מאות מתושבי עפולה מול בניין העירייה נגד תוצאות מכרז של רשות מקרקעי ישראל, בו נמכרו 45 יחידות דיור לחברי המגזר הערבי בלבד. "המכרז היה פתוח לכל אחד אבל בפועל מה שקרה - הערבים שילמו הרבה יותר ממה שהיהודים תושבי עפולה היו מוכנים לשלם, וזו הסיבה שהמכרז הפך לנחלת התושבים הערבים של עפולה. מישהו נרדם בשמירה. מוכרים אדמות ומאפשרים לכל המרבה במחיר לרכוש את המגרשים והם משלמים", הסביר אז אחד התושבים.