בקשה יוצאת דופן הונחה היום (חמישי) על שולחנו של יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין: לאפשר לערוך בכנסת חתונה לנדב הלפרין, עובד כנסת בעל צרכים מיוחדים, שעומד לבוא בברית הנישואין עם בחירת לבו הודיה לוינשטיין. את הפנייה ליו"ר הכנסת העביר חיים פרנקל, יו"ר ארגון "עלי שיח", המלווה ומסייע לבעלי צרכים מיוחדים.



במכתבו כתב פרנקל כי "בעוד מספר חודשים, נחגוג את חתונתם של הזוג העשירי בפרויקט - עובד הכנסת נדב הלפרין ובח"ל הודיה לוינשטיין. לשניהם צרכים מיוחדים". עוד הוסיף כי "בכל פעם שאנו משיאים זוג מיוחד חדש יש התרגשות יוצאת דופן, וגם כעת, במיוחד כשמדובר בנדב, שהפך לסמל ציבורי בעקבות עבודתו רבת השנים במשכן הכנסת. לאור זאת, ברצוני לבקש כי תיאות לקיים חתונה זו במשכן הכנסת".



"עצם קיומה של חתונת אנשים עם צרכים מיוחדים במשכן הכנסת, לב הדמוקרטיה והקונצנזוס הישראלי, תסייע רבות לנו ולשכמותנו, בעבודתנו להעצמת הסובלנות בחברה הישראלית כלפי אנשים עם מוגבלויות", הסביר פרנקל את הבקשה. "הסכמתך תהווה חותמת ממלכתית לשאיפתם של רבים כל כך להשתלב בחברה, ואף תסייע למצב את מדינת ישראל בחוד החנית של המדינות הרגישות, החותרות לקבלת השונה".



הלפרין בן ה־31 סובל משיתוק מוחין. הוא אחד מ־19 עובדים בעלי מוגבלויות שמועסקים בכנסת במשרה מלאה, כעובדים מן המניין. הוא מועסק במחלקת הסדרנים ומוכר לכל באי המשכן. בעבר הביע משאלה להגיש במליאה פתק לראש הממשלה בנימין נתניהו באולם המליאה והוא זכה לכך.



עם זאת מהתשובה שניתנה היום מהכנסת נראה כי הלפרין יאלץ לקיים את החופה והקידושין מחוץ לכנסת ולהסתפק באירוע בבית הכנסת של המשכן.


"יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין שמח בשמחתו של נדב הלפרין המוכר לו היטב ושולח חיבוק גדול לנדב ומשפחתו. ברור שלא ניתן יהיה לקיים אירוע פרטי בכנסת, אך בשל רצונו וחיבתו של יו"ר הכנסת לחתן המיועד, צפוי להתקיים בבית הכנסת של הכנסת אירוע משמח לכבוד נדב בשבוע השמחה", הודיעו בכנסת.



עמותת עלי שיח ונדב הלפרין מבקשים להודות לכנסת ולעומד בראשה על כך שנאותו לציין את חתונתו של נדב באמצעות אירוע מיוחד שיתקיים בבית הכנסת של המשכן.



יצוין כי במשכן הכנסת נערכה רק פעם אחת ויחידה, ב-1991, מסיבת חתונה לכבודו של מיליונר אנונימי מארצות הברית, שלדון אדלסון. לכנסת נודע רק בדיעבד כי מדובר במסיבת נישואין, שכן האישור ניתן לאירוע התרמה לבקשת סגן שר החוץ דאז, בנימין נתניהו.