אודי אלוני, בנה של השרה וחברת הכנסת לשעבר, שולמית אלוני ז"ל, במאי הסרט "צומת 48'", צולם במצלמות ערוץ 10 כאשר הוא תוקף בחריפות את ממשלת ישראל מול קהל בברלין, זאת למרות שהסרט מומן בחקו על ידי קרן רבינוביץ' ומשרד התרבות.



 

בוקר טוב ברלין ג׳נקשין 48 ממשיך לעורר מלא תגובות אוהדות וחזקות בתקשורת הגרמנית אני אשתף כאן כמה בולטים , הראשון הוא ...

Posted by Udi Aloni on Wednesday, February 17, 2016


במרכז סיפור הסרט, מנאר (סמר קופטי), זמרת צעירה ולוחמנית, וכארים (נפאר) אמן היפ־הופ, שני אוהבים צעירים שמנסים לפלס דרכם המשותפת בגטו הפלסטיני של לוד, אחת מתחנות הסמים המרכזיות בישראל. סיפור אהבתם והמוזיקה שהם יוצרים, הופכים לכלי נשק שבעזרתו הם נלחמים בשתי חזיתות במקביל: הדיכוי החיצוני שמפעילה החברה הישראלית-יהודית, בצד הלחצים הפנימיים מכיוון החברה הערבית השמרנית של לוד, הסובלת מעוני ומפשיעה. כארים יוצר, כנגד כל הסיכויים, תוך סיכון חייו, סצנת היפ־הופ מקומית משגשגת, שמייצרת שיח חדש בעולם רווי לחצים פוליטיים, מלחמות סמים ודיכוי נשים. הסרט מתאר את חייו של הדור החדש בחברה הערבית, לא רק בישראל, שמחפש נורמליות דרך מוזיקה ואהבה , כנגד כל הסיכויים.



"מרקל לא מזכירה את הכיבוש"


הסרט זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל ברלין הנחשב. בזמן הצגת הסרט לקהל, הגדיר אלוני את ישראל "דמוקרטיה לאנשים לבנים". כמו כן, התייחס אלוני לתמיכתה של אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, בישראל. לדבריו, "מרקל לא מזכירה את הכיבוש ומוכרת לנתניהו צוללות כדי שימשיך את הדברים האלה". בנוסף לכך, אלוני הביע הערכה לגיבור הסרט: "מה שעושה את תאמר לבחור כל כך מדהים כי הוא באמת גדל בלוד ומההתחלה הוא שר על כך שישראל היא הטרוריסטית. אלוני גם התייחס למוחמד אלקיק, השובת רעב כבר 75 ימים, לאחר שנעצר בצו מינהלי ומשא ומתן לשחרורו נמצא במגעים מתקדמים, כדוגמה לזכויות הפלסטינים בשטחים".



בתגובה אמר אודי אלוני לערוץ 10: "דברי כוונו נגד הממשלה ולא נגד המדינה, שאותה אני אוהב. בניגוד לראש הממשלה שמפיץ שנאה - הסרט מפיץ אהבה".

ח"כ נאוה בוקר הגיבה הערב לדבריו של הבמאי אודי אלוני. לדבריה, ''הבמאי הקיצוני ממשיך במסע הרפש על חשבוננו. במקום לומר תודה למדינה שמממנת באמצעות משרד התרבות את סרטיו, בחר אלוני לפגוע בישראל ולכנות אותה פשיסטית. בעיני מימון ממשלתי של אדם כזה משול להתאבדות, ולכן אפנה מידית לשרת התרבות כדי לעצור את הפרסה הזו. אם הוא רוצה כסף שיפנה לרשות הפלסטינית, הם בטח ירצו לממן אדם שמסית בצורה כזו נגד המדינה".