ארבעה ימים אחרי שנכנס לכלא לרצות עונש מאסר של 19 חודשים, זכה ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לביקור ראשון בין כותלי הכלא: ביום חמישי, תחת מעטה של סודיות, הגיעה רעייתו עליזה לבקרו. "עליזה אולמרט ביקרה את בעלה במשך מספר שעות, בעקבות תיאום מראש עם מפקדי הכלא", אמר גורם בשירות בתי הסוהר (שב"ס). בשב"ס סירבו להתייחס לנושא. 



כזכור, בשבוע שעבר החל אהוד אולמרט לרצות את עונש 19 חודשי המאסר שנגזרו עליו לאחר שהורשע בקבלת שוחד ובשיבוש הליכים. יחד עם אולמרט החלו לרצות את עונשם יתר מורשעי הולילנד, שנגזרו עליהם עונשי מאסר. טרם כניסתו לכלא, הוציא אולמרט סרטון לתקשורת ובו הוא כופר באשמה ואומר כי יקבל את העונש למרות זאת: "הבוקר אכנס לכלא לרצות את עונשי. כראש ממשלה הופקדה בידי מדינת ישראל וביטחונה והיום אני הוא זה שעומד להיסגר מאחורי סוגר ובריח - אתם אולי משערים בנפשכם עד כמה השינוי הזה כואב ומוזר עבורי".


"כופר מכל וכל באישומי השוחד שייחסו לי"

"בשעה זו חשוב לי לומר שאני כופר מכל וכל באישומי השוחד שייחסו לי. כמו כן, חשוב לי לציין שכל האישומים לא נוגעים לתקופת כהונתי כראש ממשלה. שנותיי כשליח ציבור ממשיכות למלא אותי בתחושת סיפוק וגאווה אבל בלב כבד מאד אני מקבל את גזר הדין - אין אדם העומד מעל לחוק", סיכם ראש הממשלה לשעבר.



"יש חסרונות להיות שליח ציבור - אחד מהם הוא היווצרות של תדמית שלא מייצגת את מורכבות חיי ואישיותי. הוצמדה לי תדמית של מושחת. היום אני ראש ממשלה שעומד לרצות עונש מאסר. אני מבקש באותה נשימה להעלות את האפשרות שכדור השלג הלך ותפח משלל סיבות שאינן משפטיות. אולי ממרחק הזמן יוכלו לבחון את הרגע העגום הזה", הציע אולמרט, "אני מקווה שאז רבים יכירו בכך כי בתקופת כהונתי כראש ממשלה נעשו ניסיונות כנים לפתוח פתח לשלום, שמחה ורווחה".



"החיים מזמנים לי היום מבחן לא פשוט", הוסיף ראש הממשלה לשעבר, "האהבה השמחה וההזדהות שאני זוכה להן מחזקות אותי מאד".