פרשת רצח הילי סובול ז"ל: עו"ד גיל פרידמן, מי שמייצג את שירי סובול החשודה ברצח אחותה, התראיין הבוקר (ראשון) לגל"צ, ואמר כי "בניגוד לפרסומים - היא לא הודתה במעשה. אני לא מכיר מצב שהיא הודתה וחזרה בה. משום מה יצאה הודעה כזאת וכשפגשתי את שירי היא הייתה בהלם שהיא חשודה כמעורבת".
עו"ד פרידמן נפגש עם החשודה שלוש פעמים, וסיפר כי היא הגיבה קשה להאשמות:  "היא ילדה בת 18, בגיל של הבת שלי. היא בהלם מוחלט, מזועזעת, לא מפסיקה לבכות ורוצה שאמא שלה תאמין לה שהיא לא מעורבת. בסופה של דבר מדובר בשתי ילדות, שגם אם הן רבות זה לא מגיע לידי רצח. לשירי מאוד קשה והיא רוצה לחזור הביתה".
על חלופת הודעות הטקסט בין הילי לחברתה לפני הרצח, בהם כתבה הילי כי קשה לה לתת אמון באחותה, אמר עורך הדין: "מדובר בילדות, שמגיל אפס הן יחד. בימים האחרונים היחסים היו פחות טובים, אך לא ברמה שאמורה להגיע לאירוע כזה".

מה היה הרקע בעצם?
אני יודע בדיוק מה היה, אך אני רוצה לשמור על פרטיות הנרצחת ופרטיות המשפחה. שירי הייתה ילדה טובה. אני חושב שלכאורה החבר היה מעורב בסכסוך, אך ניתן למשטרה לחקור ונהיה חכמים יותר בימים הקרובים".
למה שירי צילמה את הגופה ושלחה אסאמסים על כך שרצחו אותה? לא כך מתנהגת מישהי שרצחו את אחותה.
"זה בהחלט אחד הדברים שגרמו למשטרה לעצור אותה". 

זירת הרצח. צילום: אבשלום ששוני

"אני אוהבת את אחותי"

לפני יומיים האריך בית משפט השלום בתל אביב בעשרה ימים את מעצרם של שירי ושל בן זוגה של ערן דוד. בית המשפט ציין בהחלטתו "קיים חשד לכאורה לפחות במעורבות לגרימת מוות ברשלנות". עוד ציין בית המשפט כי שחרורם של השניים יהווה סיכון לציבור בשלב זה. בבית המשפט טען נציג המשטרה כי שני הצעירים ניסו לטשטש ולשבש ראיות והם חשודים גם בהחזקת סכין שלא למטרה כשרה.

בדיון אמרה שירי: "אני לא דקרתי אותה ולא רצחתי אותה, אני אוהבת את אחותי". כזכור, האחות הכחישה ביום שישי בבית המשפט כל קשר למעשה, אך יום קודם לכן בשעות הערב הודו האחות ובן זוגה ברצח. במקביל לכך, המשטרה ביקשה לשלוח את הצעירה לבדיקת הסתכלות פסיכיאטרית. נציג המשטרה ציין כי בקבלת ההודעה מסרה האחות גרסה שהלכה והשתנתה עם הגעת החוקרים. היא החלה במידע על אדם שנמלט מהזירה, שהרצח בוצע מעבר לדלת בחדר המדרגות והמשיכה בזה שראתה את הרוצח רוכן מעל אחותה ודוקר אותו. בו בזמן שלחה האחות הודעות וואטסאפ לחברות טובות בהן פירטה על כך שדקרו את אחותה התאומה, תוך שצילמה את הזירה בתוך הדירה וכן את ניידות המשטרה שהמתינו בכביש.

הלווייתה של הילי ז"ל תתקיים היום בשעה 13:00 בבית העלמין ירקון בפתח תקווה. 

שירי סובול בהארכת המעצר. צילום: פלאש 90