משרד החינוך הנחה, לראשונה, את בתי הספר להעביר שיעורים בנושא זכיות תלמידים עובדים. בעקבות מספר דיונים שהתקיימו בוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו), הודיע שר החינוך, נפתלי בנט, במענה לפנייתה של יו"ר הוועדה, כי נושא ההעסקה ההוגנת של בני נוער ישולב במסגרת שיעורי החינוך ותוכנית הליבה לכלל התלמידים בחטיבה העליונה, כך נמסר היום בוועדה לזכיות הילד.



השר כתב לח"כ שאשא-ביטון כי בנוסף, הוחלט לפעול למען הנגשה ברורה של המידע בדבר זכויות הנוער העובד ברשתות החברתיות, מחלקות הנוער ברשויות, המתנ"סים ומרכזי הנוער השונים. עוד כתב שר החינוך כי בהתאם להמלצות הוועדה לזכויות הילד, יוענקו תעודות הוקרה למקומות בהם נשמרות זכויות התלמידים העובדים. בנוסף, באתר האינטרנט של מועצת התלמידים והנוער הארצית ישולב מדי שבוע מידע באשר לזכויות הנוער העובד.



נציג משרד הכלכלה מסר כי, המשרד יקדם פרסום לקראת חופשת הקיץ בדבר זכויותיו של הנוער העובד, זאת על מנת למנוע ניצול בני נוער. אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, הודיע בישיבה כי מועצת התלמידים תפיק סרטונים על זכויות בני נוער עובדים ותדאג לקדם תו תקן חברתי למעסיקים הוגנים.



יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה כי היא מתרשמת מהנכונות של כל הגופים לשתף פעולה במטרה למנוע העסקה פוגענית כלפי בני נוער עובדים. היא פנתה לנציגת השלטון המקומי בבקשה לעדכן את ההורים באמצעות אגרת בחשבון הארנונה על זכויותיהם של ילדיהם ולכך שניתן לפנות למשרד הכלכלה במקרה של כל הפרה של החוק.



"תלמידי החטיבה העליונה עובדים גם במהלך שנת הלימודים ובעיקר בתקופת החופשות מהלימודים", סיכמה שאשא-ביטון, "אנחנו רוצים לייצר עבורם חווית עבודה טובה, הן מבחינת שמירה על זכויותיהם התעסוקתיות והן מבחינת השמירה על בטיחותם במהלך העבודה. נקיים ישיבות נוספות בנושא, עד אשר תתגבש תוכנית כוללת של כל הרשויות והארגונים החברתיים, שתעלה למודעות של ההורים והתלמידים את זכויות בני הנוער המועסקים ותפנה גם למעסיקים באופן שיזכיר להם את חובותיהם כלפי התלמידים המועסקים".