ניסיון להבריח מאות טלפונים סלולריים לישראל ולמכור אותם בשוק סוכל  אתמול על ידי המשטרה בשיתוף עם רשות המיסים. השוטרים עצרו שישה חשודים החשודים שעמדו בראש רשת המבריחים, לאחר שתפסו משלוח של טלפונים ניידים בעת שהגיע לנתב"ג ועל פי החשד הוברח תחת מסווה של יבוא סחורה מסוג אחר, בניסיון להערים על הרשויות ולהתחמק מתשלום מסי יבוא.



במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים, בבתי עסק ובמחסנים שעל פי החשד שימשו את החשודים ונתפסו, כולל המשלוח שסוכל, מאות טלפונים שעל פי החשד הוברחו. כמו כן תפסו הכוחות נכסים, רכוש וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט.



חשיפת הרשת התאפשרה הודות לחקירה סמויה שהחלה בכוח משימה משולב בתחום הנמלים המנוהל ביחידה ארצית של משטרת ישראל ונוהלה על ידי כלל גורמי היחידה המשטרתית בשיתוף פעולה עם יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, מכס נתב"ג ויחידת יהלום ברשות המסים ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. החקירה מלווה מראשיתה על ידי המחלקה המשפטית של רשות המסים.



לחשודים מיוחס חשד לביצוע עבירות הברחה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, הוצאה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ומגוון עבירות מס. בהתאם להתפתחות החקירה יובא מי מהם לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בהמשך.



משטרת ישראל, רשות המסים וכלל גופי האכיפה ימשיכו לפעול בנחישות למען השמירה על שלטון החוק ועל הקופה הציבורית, בין היתר באמצעות מיקוד מאמצי חשיפה ואכיפה משולבת בנמלים.