פעוטה כבת שנתיים הגיעה לטיפול בבית חולים קפלן לפנות בוקר (חמישי) עם פגיעה וחתכים בראשה. בעקבות הבדיקות הרפואיות אשר הצביעו על חומרת הפגיעה הובהלה הפעוטה לבית חולים שניידר שם נותחה ונמצאת במצב קשה כאשר היא מורדמת ומונשמת.



ההורים, בשנות ה-30 לחייהם, עוכבו לחקירה שבסיומה הוחלט על מעצרם. מחר השניים יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה.



בעקבות הממצאים הרפואיים שהעלו חששות לגבי מעורבות ההורים או לחלופין רשלנות בעת הטיפול בפעוטה הוזעקו לבית החולים חוקרי המשטרה שגבו עדות מההורים. לטענת ההורים, כוס שנפלה והתנפצה ברצפה היא הגורם לפציעה הקשה של בתם. לדבריהם, שברי הכוס ניתזו לעבר ראשה וגרמו חתכים מדממים בעקבותיהם הובילו אותם במהירות לבית החולים בעצמם.
 

אלא, מאחר ועלה כי מעבר לחתכים המדממים סובלת הפעוטה כאמור מפגיעה קשה בראשה החליטו החוקרים בשלב הראשוני לעכב את ההורים לחקירה ולאחר מכן להודיע על מעצרם עד להבאתם בפני שופט מחר.

השבוע, דחה בית המשפט העליון את ערעורו של "האב המטלטל", והותיר על כנה את הרשעתו בהריגת בנו התינוק בן הארבעה חודשים ובחבלה חמורה והתעללות באחותו התאומה. הוא יתחיל לרצות את חמש שנות המאסר שנגזרו עליו ב-30 במרץ. בהכרעת הדין כתב השופט אורי שהם: "צר לי על המערער, אשר מעשיו ותוצאותיהם הקשות ילוו אותו עוד שנים ארוכות, אך עוד יותר צר לי על המנוח הפעוט שמצא את מותו בנסיבות כה טרגיות".



תחילת הפרשה בינואר 2012, אז הבהילו זוג הורים ממרכז הארץ את ילדיהם התאומים לבית החולים שיבא, כשהילדים במצב קשה וסובלים משברים מרובים. במשך שבועיים נאבקו הרופאים על חייו של הבן, עד שנאלצו לקבוע את מותו. אחותו התאומה התאוששה וכיום היא בריאה. בתחילה נעצרו שני ההורים בחשד להתעללות, אך בהמשך התברר כי האב, ששהה לבדו עם התינוקות בעת שהאם ישנה, לפני הגעתם לבית החולים, הוא החשוד העיקרי. 



בנובמבר 2014 הרשיע אותו בית המשפט המחוזי בהריגה ובעבירות נוספות והטיל עליו עונש של חמש שנות מאסר. על החלטה זאת הוא ערער והיום הגיעה הפרשה לסיומה. ההרשעה התקבלה פה אחד, כשלדעתו של השופטת דפנה ברק-ארז הצטרפו השופטים יורם דנציגר ואורי שהם. השאלה העיקרית שעמדה במוקד הדיון הייתה האם האב פגע בילדיו – בן ובת תאומים בני 4.5 חודשים – בכך ש"טלטל" אותם, או שמא הנזקים שנגרמו להם נבעו מסיבות טבעיות כתוצאה ממצב רפואי, כפי שטען האב והציג מומחים שתמכו בכך.