העיתונאי הפלסטיני המזוהה עם חמאס, מוחמד אלקיק, שמצוי במעצר מנהל מאז נובמבר וניהל שביתת רעב יותר מ-90 ימים, החליט להפסיק את השביתה ולסיים אותה עוד היום (שישי). אלקיק הגיע להסכמות עם ישראל, במסגרתן הוחלט כי הוא ישוחרר ב-21 במאי, תאריך סיומו של צו המעצר המנהלי שלו. דבר סיום השביתה הוכרז במסיבת עיתונאים מחוץ לבית החולים "העמק" בעפולה בו אלקיק מאושפז. את מסיבת העיתונאים ערכו משפחתו של אל-קיק, עורכי דינו וגורמים במפלגת "הרשימה המשותפת". 

ח"כ אוסאמה סעדי מהמפלגה אמר כי "אל-קיק יפגוש את אשתו, אביו וילדיו. הוא יאכל מהכפית הראשונה שתגיש לו אשתו. זהו ניצחון לכולנו. תודה לעם הפלסטיני ש"בפנים", בגליל, במשולש ובנגב ולתפוצות הפלסטינים בגדה, ובעזה. תודה גם לעמיתי ברשימה המשותפת, שתמיד עמדו ויעמדו לצד האסירים. מברוכ לעם הפלסטיני". 
אלקיק, בן 33, תושב רמאללה, עורר סערה פוליטית בשבועות האחרונים. נוצר חשש כי ייגרם לו נזק בלתי הפיך כתוצאה משביתת הרעב. לפי דיווח בגלי צה"ל, גורמים רשמיים המעורבים בעניין מסרבים להגיב לפרשה. בעברו נעצר מספר פעמים על רקע מעורבותו בפעילות חמאס. אלקיק נעצר לחקירת שב"כ ב-21 לנובמבר 2015 לאחר שאותר כמי שמעורב בהנעת פעילות טרור בשטח. מעבר לכך, אל-קיק מוכר כפעיל קיצוני אשר מסית ומתבטא בשבח פיגועי הטרור. בסיום חקירתו ולאחר שלא התקבלו ראיות לשם העמדתו לדין הועבר למעצר מנהלי.

כנגד אלקיק נחתם צו מעצר מנהלי אשר אושר על ידי בית המשפט הצבאי. בהמשך נדחו ערעור שהוגש כנגד החלטה זו וכן עתירה שהוגשה לבית המשפט העליון. נוכח שביתת הרעב וההידרדרות במצבו הרפואי התלה בית המשפט העליון את צו המעצר המנהלי. מהשב"כ נמסר כי אם לא יתקבל מידע ביטחוני חדש אודותיו ואף לא יחול שינוי בנסיבות לא יוצא צו מעצר מנהלי חדש כנגדו.