שלום בית? לא במקרה הזה: בני זוג המתגוררים בחדרים נפרדים ומנהלים קרב גירושין מתעמתים על כשרות האוכל בבית. בית המשפט לענייני משפחה בחיפה קבע כי האישה היא זו שתבצע את הקניות לפי שיקול דעתה וכי הבעל - ישלם את הוצאות אחזקת הבית. 



מדובר בבני זוג שנישאו לפני שנים ספורות ומנהלים כיום הליך גירושין מכוער לרבות צווי הרחקה - כל צד ממשנהו ובפרט עימותים קשים בכל הקשור לבנם הקטין. לאחרונה הם החלו גם בעימות בסוגיית רכישת מוצרים לביתם. בתחילה קבע בית המשפט כי האישה תגיש רשימת קניות מסודרת לבעלה וזה ירכוש את המוצרים המצוינים ברשימת האישה, אלא שהבעל, כך טוענת האישה, "קיצץ ברשימת הקניות שאותה קיבל מהאישה בטענה כי המוצרים שאותם היא מבקשת - אינם כשרים והוא איננו מוכן לקנות מוצרים שכאלה".



מנגד טענה האישה באמצעות עורכת הדין שרין סולן כי "מדובר בניסיונו של הבעל למרר את חייה, בעוד בראש ובראשונה - פוגעת התנהלותו הקלוקלת של הבעל בקטין, אשר אינו מקבל לא רק הרצוי - אלא גם לא את הדרוש". בנוסף, ביקשה האישה "כי במקרה בו הצדדים מצויים באווירה טעונה ולנים בחדרים נפרדים - אין להותיר 'מוקש' נוסף הנוגע לקניות, תוך שביקשה לקצוב לה סכום גלובלי שבו תשתמש לקניות הבית".



בית המשפט, כתקדים של ממש קיבל את בקשת האם והורה כי האם תבצע את הקניות לפי שיקול דעתה והאב - ישלם את הוצאות אחזקת הבית. ואנחנו חוששים ממה שיקרה כשבני הזוג יריבו על מי מוריד את הזבל...



הזוג הזה הזכיר לנו מקרה נוסף בו בית הדין הרבני בחיפה צידד באישה שהתגרשה מבעלה, שתבע לקבל ממנה "נכסי קריירה" וקבע כי לבעל "שרבץ בבית בחוסר מעש ואף שתה שתייה חריפה", לא מגיע שום חלק בזכויות של רעייתו. בהחלטה הדגיש בית הדין כי "גם אם הייתה לבעל תרומה מסוימת למשק הבית, היא לא הייתה שוות ערך לתרומתה של האישה".